INTERVIU-ANDREI ȚIGĂNAŞ-“SCULPTOR DE VOCI”, profesor de voce, dicție și oratorie

Andrei, bine ai venit în seria de interviuri dedicate figurilor publice celebre din țară, a afacerilor educative din Academia GLOBULARIA, PRIMA ACADEMIE A EDUPRENORILOR din România.

Viziunea GLOBULARIA este să ofere educație vizuală promotorilor educaționali (şcoli, universități, familii, persoane publice, companii), prin filme, texte personalizate şi imagine film profesionistă, pentru o stare de bine autentică şi pozitivă în procesele de învățare survenite de-a lungul poveştii lor antreprenoriale.

Considerăm că înainte de a ne interesa ce învață copiii noştri, cum învață copiii noştri, am putea începe orice proiect educațional de la întrebarea: “Ce, cum şi cât îşi poate imagina copilul nostru?” Iar GLOBULARIA-GLOBAL EDUPRENEURS ACADEMY are ca misiune aducerea imaginației pe piață printr-un CONTENT VIZUAL SĂNĂTOS, UN IMAGINAR POZITIV şi în educație (spații noi de învățare, imagine artistică în filmele şi fotografiile proiectelor care investesc în educație vizionară, webinarii, cursuri şi cărți de imaginar care pot ghida orice proiect spre inovație, prin consiliere vizuală şi creare de concepte noi pentru o reconstrucție a imaginarului contemporan în aliniament cu globalizarea şi hipertehnologizarea artelor vizuale din domeniul publicității.

 

 

  1. Pentru profesioniștii care iau contact frecvent cu Academia EDUPRENORILOR din România, te rog să ne spui povestea ta și a afacerii tale.

 

Sunt sculptor de voci, adică prof de voce, dicție și oratorie.

Proiectul sau business-ul meu e să ajut oamenii să vorbească mai ușor, clar și cu ștaif.

Concret, derulez în mediul online o suită de cursuri centrate pe dicție, impostarea vocii, tehnici de prezentare în public.

Publicul meu se împarte în două categorii: adulți și copii, dar în fiecare categorie avem segmente mai mici.

La adulți, de pildă, lucrez pe 4 paliere:

 

  • factori de decizie: manageri la nivel înalt, antreprenori la vârf, demnitari publici, deci oameni care se expun;
  • profesioniști liberali: arhitecți, medici, avocați, economiști, deci oameni cu înaltă pregătire, care trebuie să se vândă;
  • educatori: formali, adică dascăli, și informali, adică traineri;
  • young urban professionals – tineri la început de drum care au cariera pe traiect ascendent și vor să fie mai buni comunicatori ca să-și construiască relații mai ușor.

La copii abordez două categorii:

  • elevi de clase mici – cu ei lucrez corecții de pronunție și dezvoltarea vorbirii;
  • preadolescenți și adolescenți pe care îi ajut 1 la 1 să capete încredere mai mare îi ei și expresivitate în comunicare.

Cursurile și programele pe care le țin se împart în 3 mari categorii:

  • Premium: programe 1 la 1 de 4 luni, în care lucrez personalizat și aplicat pe nevoia cursantului;
  • Upper mainstream: ateliere intensive de grup, în care lucrăm voce, postură și improvizații;
  • Mainstream: ateliere scurte (2 ore) de voce, dicție și platformă online automatizată cu exerciții de voce și dicție.

Zona pe care o accesez mai greu cu serviciile mele este cea a studenților. Ei încă nu sunt în acea etapă a vieții în care pot să facă investiții în ei și life long learning, deși își doresc să învețe și să crească. Resursele lor sunt puține, iar noi, cei ajunși la maturitate, îi înțelegem. Nici pe noi nu ne dădeau banii afară din casă în anii facultății. 

Totuși, ca să pot ajunge mai ușor la studenți, am dezvoltat de-a lungul timpului colaborări cu mai multe universități din Cluj, care îmi facilitează accesul la studenți. Așa îi ajut și pe ei să prezinte mai bine proiecte, lucrări de licență și să se pregătească pentru primele angajări.

M-am apucat de sculptoricit acum 5 ani după o carieră radio și televiziune, profesorat la universitate (cadru didactic asociat) și publicitate.

Tot ceea ce am muncit înainte să devin antreprenor a avut în centru comunicarea, mai exact vocea și arta prezentării. Am două mari pasiuni: să comunic și să predau.

 

Astăzi predau cum să comunici, deci e mixul perfect. 

 

2. Știu că businessul tău poate educa, în sens larg, oameni și copii. Cum poți aduce schimbare și progres în nișa în care activezi?

 

andrei 1 andrei 2

Le fac adesea cursanților mei următoarea comparație: cum era România înainte de Revoluție și cum este ea azi.

În anii 70, 80, nu aveai nevoie de promovare în sensul pe care îl folosim acum. Concret, nu prea era nevoie să te comunici.

Sistemul te trăgea pe umeri și îți punea el pe tavă locuri de muncă, promovări în ierarhii și structuri, pensionări la final, indiferent că ți le doreai sau nu.

Nu era necesar să te vinzi, să convingi oameni în interviuri complexe. Trebuia doar să înveți la școală, să-ți știi bine nișa (inginerie mecanică, de exemplu) și să nu scuipi la vedere pe poza Tovarășului.

Astăzi, în schimb, reușita profesională și personală nu mai depinde de Stat, ci depinde de Tine în mod direct.

Dacă tu te vinzi bine, atunci izbutești. Dacă nu te vinzi, atunci stai la coadă oricât de bun ai fi într-un domeniu sau altul.

Cred că aici comunicarea face diferența, iar modul cum vorbești este un pașaport pentru reușită.

Practic, aici cred că-mi și aduc contribuția: înarmez omul cu un discurs bun care să-l pună în valoare, indiferent că vorbește în fața unui public, sau a unui șef, client, prieten pe care vrea să-l convingă.

andrei 3 andrei 43. Ce cursuri oferi în această perioadă?

 

Am două tipuri de programe online 1 la 1 cu durată de 4 luni, pentru adulți și pentru copii:

  • 12 ședințe online
  • Monitorizare teme de lucru
  • Platformă online cu exerciții înregistrate audio și video

Susțin, de asemenea, două tipuri de atelier online:

  • Intensiv (12 ore pe durata a două zile) – voce, postură, improvizații
  • Scurt (2 ore) – voce, dicție, oratorie

Am creat, de asemenea, un produs numit Cum să vorbești bine, care e un program online cu exerciții de dicție.

andrei 5 andrei 6 andrei 104. Povesteşte-ne despre prima ta carte proastă, scrisă bine”, de beletristică, “BUFONUL DE SERVICIU”.

Cum de s-a scris? Cum a primit-o publicul?

Bufonul de serviciu e o carte comedie cu un mic tuș dramatic la final. Are un limbaj ușor nerușinat, deci e nerecomandată pudibonzilor.

Mi-am dorit să-mi dezvolt puțin creativitatea, imaginația și așa am scris cartea.

Îmi place foarte mult să scriu și cred că e o pornire naturală atunci când vorbești mult în traininguri și conferințe.

Mai cred că un comunicator e complet doar atunci când mânuiește cu aceeași precizie condeiul și microfonul. Jurnalismul radio m-a obligat să mă descurc și la scris și la prezentare.

 

În acest context mi-am pus în minte, la final de 2019, să scriu o primă carte de beletristică. Apoi a venit pandemia, iar statul în casă m-a ajutat să avansez cu proiectul și să nu am alte distrageri. Am lansat cartea, tot de acasă, printr-o serie de acțiuni online.

 loading-scaled

Așa a apărut Bufonul de serviciu,  o carte proastă scrisă bine.

 

  • e o carte proastă, pentru că subiectul e banal, fără mari profunzimi literare – un fel de Suleyman Magnificul, dar pe pe hârtie A5.

 

  • e o carte bine scrisă pentru că am turnat în ea 15 ani de experiență în comunicare în care m-am zbătut de-a lungul timpului să nu fac texte enervante, clișeice și sforăitoare.

Așa a apărut oximoronul prost de bună

Încă nu știu cum a primit lumea cartea, dar știu că acum sunt pe punctul să lichidez cel de-al doilea tiraj pe care      l-am scos cu tipografia „Promer” din Iași.

600 de cărți vândute în mai puțin de un an și asta fără să plasez cartea în librării, ori să muncesc pe brânci la promovare pentru că efectiv nu am avut timp. 

Pe Goodreads scorul actual e de 4.65 din maximumul de 5, în condițiile în care 20 de oameni au dat rating.

E bine? E rău? Nu știu.

Nu mă culc pe o ureche, dar aș zice, totuși, că e un bilanț bun pentru un umil debut literar.

Am început să pun rotițele în mișcare pentru o nouă carte. De această dată va fi o ficțiune istorică cu mai puțin umor și, sper, mai multă adâncime. Vedem ce iese. 

andrei b8

5. Care ar fi breviarul imaginarului sănătos de bune practici educative pe care le promovezi?

 Cum ți-ai dori să te perceapă ceilalți? Cum te lași văzut?

Simt că trăim în spațiul public și virtual o mare foame de autenticitate și exact autenticitate încerc să cultiv.

Mă feresc de modelul trainerului, a „cociului” (n.p. coach) standard cu zâmbet Colgate și batistuță în piept. Nu vreau să plictisesc lumea cu limbă de lemn corporatistă și copy paste-uri motivaționale care nu-mi aparțin.

Dacă aș fi o legumă, aș vrea să fiu roșia aia gustoasă din grădina de la țară a bunicii.

Noi știm, în general, cum e acea roșie:

  • nu are aspect comercial precum cea din Spania
  • nu e mare și prezentabilă pe raft precum cea din import
  • DAR e bună, are zeamă. Merge bine cu ceapă roșie, slană cu boia și la ea te vei întoarce pentru că are gust.

Așa mi-aș dori să mă știe lumea și asta sper să ofer în continuare.

andrei 11

andrew

FOTOGRAFIILE MARCHEAZĂ ZIUA INTERNAȚIONALĂ A VOCII, 16 aprilie 2019
www.andreitiganas.ro
Da, da, ați citit bine! Există un eveniment de voce în Cluj, pe data de 16 aprilie, în fiecare an!

Imaginile sunt marca www.florinarussu.ro
M-am bucurat enorm să pot fotografia acest eveniment! Miruna, la doar 8 ani, a fost fascinată. Îşi doreşte acest subiect, Dicție şi Voce, în şcoală! Şi eu la fel!

Succes, Andrei! 

 

Interviu realizat de Florina Russu-GLOBAL EDUPRENEUR pentru GLOBULARIA-GLOBAL EDUPRENEURS ACADEMY 

 

 

page-4

VISION MISSION

Două întrebări m-au preocupat mereu:

“Ce-ar fi dacă fiecare profesor ar fi şi propriul său antreprenor?”

“Ce-ar fi dacă mediul business ar fi şi un metodist mai bun, nu doar un autodidact competent?”

Experiența mea şi expertiza profesională răspunde la ele prin proiectele active prezentate mai sus şi dezvoltă resurse de calitate pentru destinații de învățare diverse. Împreună, citind aceste rânduri, vom face recunoaşterea profilului unui Eduprenor de succes. Prin dezvăluirea transferurilor de bune practici între mediul de Business şi cel educațional, vom identifica împreună portretul antreprenorilor de mâine. Cel mai interesant şi mai practic punct al acestui site vă va dezvălui metode vizuale de învățare bazate pe un imaginar sănătos şi actual, menit să vindece “boli” de sezon ale imaginarului colectiv preconceput.

 

services

Viziunea GLOBULARIA este să ofere educație vizuală promotorilor educaționali (şcoli, universități, familii, persoane publice, companii), prin producții media, film, texte personalizate şi fotografie profesionistă, pentru o stare de bine autentică şi pozitivă în procesele de învățare survenite de-a lungul poveştii lor antreprenoriale.

Cover lat

Considerăm că înainte de a ne interesa ce învață copiii noştri, cum învață copiii noştri, am putea începe orice proiect educațional de la întrebarea: “Ce, cum şi cât îşi poate imagina copilul nostru?” Iar GLOBULARIA-GLOBAL EDUPRENEURS ACADEMY are ca misiune aducea imaginației pe piață printr-un CONTENT VIZUAL SĂNĂTOS, UN IMAGINAR POZITIV şi în educație (spații noi de învățare, imagine artistică în filmele şi fotografiile proiectelor care investesc în educație vizionară, webinarii, cursuri şi cărți de imaginar care pot ghida orice proiect spre inovație, prin consiliere vizuală şi creare de concepte noi pentru o reconstrucție a imaginarului contemporan în aliniament cu globalizarea şi hipertehnologizarea artelor vizuale din domeniul publicității.

Untitled design (1)

Vă invit să citiți și alte interviuri minunate dedicate proiectelor din educație, aici:

Bianca Bioșa- EvoCariera GLOBULARIA. Managementul carierei și viitorului muncii.

ROXANA DOMNICA-MORE GLOBAL NETWORKING

LAURA IVINIŞ-BLOGGER Dialoguri Sincere-INTERVIU GLOBULARIA

ReImagine Education-MĂDĂLINA HODOROG-Trainer. Consultant GLOBULARIA

  ….

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *