1. Academia GLOBULARIA este o instituție de educație vizuală ce se adresează promotorilor educaționali. Cu drag, te invităm între noi să te prezinți, Diana, inclusiv să divulgi publicului cum ne-am cunoscut!

Urmăresc ACADEMIA GLOBULARIA de ceva vreme şi mă bucură iniţiativele voastre şi, mai ales, centrarea pe educaţie, de care, sincer vorbind, avem atât de multă nevoie ĩn societatea românească. Ştim cât de mult se vorbeşte despre sistemul actual de educaţie la orice nivel, de lipsa de modernizare şi adaptare la nevoile actuale, care la rândul lor sunt ĩn continuă schimbare … ieri vorbeam de globalizare şi digitalizare, astăzi avem de-a face şi cu un virus, care ne-a ĩmpins pe toţi, pregătiţi sau nepregătiţi, ĩn mediul online.

 GLOBULARIA 2

Deşi noi două nu ne-am ĩntâlnit ĩntr-un mediu formal, academic, ci ĩntr-o parcare organizată unde ne pregăteam maşinile pentru startul festiv de la raliul de la Timişoara, cred că ne-am prins amândouă imediat de lucrurile frumoase, pasiunile şi asemănările care ne unesc: de la dorinţa de a face multe, multe lucruri, copiii noştri, aplecarea spre simbolistică (iar proiectele tale o arată aşa de frumos), pasiunea pentru educaţie şi nu ĩn ultimul rând, pentru maşini, viteză, decizii şi mişcări calculate …dacă vorbim de raliu. Despre mine… pe scurt, om de resurse umane, conduc o echipă de peste 50 de oameni ĩn compania Flex (unde avem o facilitate de producţie, centrul de design din Timişoara şi cel regional, din Openville), având aproape 5000 de oameni şi o cifră de afaceri anuală de 1 miliard de dolari. Am condus atât proiecte de reorganizare, dar şi de start-up sau de optimizare.

Ĩmi place să spun despre mine că sunt pasionatã de oameni, cã într-un mediu de business competitiv, care opereazã cu aceleaşi sisteme, procese, materiale, doar oamenii fac diferenţa. Stilul meu este pragmatic, însã cred cã munca ţi-o poţi face doar cu mintea şi inima laolaltã, iar profitul rãmȃne scopul economic, dar valoarea este datã de munca bine fãcutã cu semnificaţie şi sens.

  1. Știu că poziția ta, domeniul în care activezi poate educa, în sens larg, oameni și copii. Cum poți aduce schimbare și progres în nișa în care activezi?DIANA 2

Da, ca om de resurse umane, am şansa să contribui la transformarea şi dezvoltarea altor oameni. Este un rol pe care ĩl are funcţiunea noastră şi probabil că este unul din motivele pentru care ĩmi iubesc atât de mult job-ul. Mai mult decât atât, avem de foarte multe ori ocazia să fim promotorii unor proiecte de educaţie ĩn şcoli sau universităţi. Unul dintre cele mai recente este Junior DACH – un proiect educaţional și social, prin care sprijinim antreprenoriatul şi educaţia financiară ĩn rândul tinerilor, astfel că prin FLEX sprijinim tineri din şase licee din Timişoara ĩmpreună cu compania Marsh. Anul acesta este a 3-a ediţie a proiectului şi ne-am bucurat că ĩl putem suţine şi organiza chiar şi ĩn contextul pandemic.

Cred că educaţia are nevoie de lideri şi experţi care să le dăruiască tinerilor, profesorilor şi instituţiilor de ĩnvăţământ ĩn general, din experienţa lor, să le vorbească din practică, despre ce nu cuprinde curricula. De câte ori am ocazia şi sunt invitată de universităţi sau alte instituţii, mă mobilizez cu mare entuziasm pentru a ĩmpărtăşi tinerilor din ce am ĩnvăţat eu. Ĩmi place să spun că “I do my part”, ĩmi fac părticica mea, dăruind din ce am ĩnvăţat eu, vorbind despre greşelile mele şi experienţele mele, dar şi despre valorile ĩn care cred.

Schimbarea poate veni prin mobilizarea generală a mai multor lideri şi practicieni care să ĩmpărtăşească din cunoştinţele lor, ĩnsă schimbarea sistemică se poate produce doar prin strategii guvernamentale pe termen lung şi o prioritizare cu adevărat a educaţiei.

GLOBULARIA-Autocolant

  1. GLOBULARIA are ca slogan “Accesează al treilea ochi!”, pentru a aduce, pe lângă palierul realității, dezvoltării personale şi inputul spiritual, foarte important în viața antreprenorială, fie ea şi corporate. Care a fost experiența personală și spirituală, autentică și unică, ce a generat noutate în viața ta profesională? Când ai accesat “al treilea ochi” în business? Face asta diferită o femeie de un bărbat în business?DIANA 4

Cum spuneam, eu sunt o persoană pragmatică şi cerebrală, ĩnsă mă ĩncred ĩn intuiţie şi spun despre mine că am o intuiţie peste medie. Se mai spune despre intuiţie că reprezintă modalitatea de a vedea cu sufletul şi poate că aceasta este “al treilea ochi” pentru mine. Cred că intuiţia  poate depăşi ĩnsă uneori raţiunea. Aşa că fie ĩn viaţa personală, dar şi la job, mă bazez ĩn anumite situaţii pe intuiţie, ĩnsă doar pentru a analiza şi a evalua mai mult o direcţie sau un anumit scenariu. Există situaţii complexe şi ambigue ĩn care nu avem toate informaţiile şi atunci e important să ĩţi urmezi intuiţia şi chiar să ĩţi asumi anumite riscuri. De asemenea, ca lider nu poţi fi vizionar dacă nu eşti şi intuitiv.

Nu ştiu dacă pot să vorbesc despre anumite experienţe concrete, ĩnsă cred că există o ciclitate a oportunităţilor, iar intuiţia te ajută să prevezi şi să identifici momentele oportune de acţiune.

Despre diferenţa dintre o femeie şi un bărbat ĩn business…ĩn primul rând ne-am născut diferiţi, gândim diferit şi cred că suntem complementari nu “mai buni la…” sau “mai puţin buni la…”. Cred ĩnsă că aşteptarea generală de la fetiţe/ femei este să fie docile, ĩnţelegătoare, să lase de la ele, să fie perfecte, uneori chiar să facă unele meserii pe care nu şi le doresc. Iar aşteptarea aceasta de la fetiţe/ femei să fie docile, ĩnţelegătoare, “să lase de la ele” vine ĩn contradicţie cu aşteptarea ĩn business de la un manager care trebuie să lupte pentru rezultate, să aibă “drive” sau uneori să ĩşi asume decizii nepopulare. Această presiune care se exercită pe fete de când sunt mici poate să ducă la o lipsă acută de ĩncredere şi mai târziu, comportamente de genul “nu merit promovarea”.  Mai mult, femeia are şi presiunea aşteptărilor din familie, a maternităţii  – care ĩi poate schimba priorităţile la un moment dat.

Aşa că nu aş vorbi de diferenţe de atribute sau competenţe, ci mai degrabă de presiuni şi stereotipuri ale societăţii…

  1. Care sunt conceptele solide pe care le promovezi și cum transmiți celor din preajma ta un imaginar sănătos de bune practici educative?

Cred că sunt o persoană căreia ĩi place să dăruiască şi care se bucură de lumina din ochii celor din jur. Prefer mai mult  să fac cadouri decât să le primesc. An de an, încerc sã îmi fac timp pentru a împãrtãşi altora din ce am învãţat eu. Sunt cȃţiva ani buni de cȃnd o fac, considerȃnd cã mi-am fãcut rodajul, am fãcut suficiente greşeli ca sã trag învãţãminte din ele şi mi-am cȃştigat experienţa pentru a da mai departe. Nu îmi place sã vorbesc despre ceea ce nu ştiu, dar recunosc cã atunci cȃnd ştiu ceva despre, emit opiniile mele pe care îmi place sã le împãrtãşesc şi sã le dezbat cu oameni interesaţi şi interesanţi. Astfel că o valoare ĩn care cred este aceea de a da mai departe. Şi o fac ĩntotdeauna cu multă pasiune.

Cred ĩn respect, ĩn simţul civic, libertate şi ĩnvăţarea continuă. Promovez lectura şi ĩncurajez pe toată lumea să citească. Eu citesc de mică, uneori chiar pe ascuns sub vreo pătură cu lanterna ĩn mână, noaptea târziu. Citesc după ce adorm copiii, când nu mă las acapartă de social media şi nu există vacanţă ĩn care să nu plec cu 2-3 cărţi după mine. Cărţile sunt şi acum refugiul meu şi locul unde ĩmi recunosc ignoranţa şi caut cunoaşterea. Şi vă ĩndemn pe toţi să faceţi asta. Am fi mai câştigaţi ca societate.

  1. Pe principiul că tot ceea ce ne imaginăm influențează realitatea, ce proiectează constant imaginația ta asupra viitorului și cum “se vede” în tot ce ești și ce faci?DIANA 3

Ce ĩntrebare frumoasă! Mă consider un om al viitorului cu multă, multă imaginaţie. . Îl vãd, aproape cã îl ating, îl trãiesc şi-l simt prin toţi porii. Cu riscul de a deveni prea poetică aş ĩndrăzni să spun că şi regretul mortalităţii vine din imposibilitatea de a trăi viitorul. Câte minunăţii şi lucruri pe care nu ni le imaginăm azi se vor făuri. Hai sã ne uitãm în spate, la trecut… este important pentru a ne înţelege viitorul. La început s­-a spus despre trenuri cã nu vor funcţiona deoarece corpul uman nu poate sã suporte incredibila vitezã de 50 km/ orã. Telefonul nu a fost acceptat imediat cu entuziasm – se credea cã doar atingȃnd acel dispozitiv se produceau şocuri electrice…Sunt optimistă cu privire la viitor şi cred cã ne va îmbunãtãţi considerabil vieţile prin minunăţiile care se vor inventa, asta bineĩnţeles dacă ne trăim cum trebuie prezentul ca societate.  Deci viitorul este creat de prezent. Aşa că, dacă vrem să avem grijă de viitor, mai ĩntâi trebuie să avem grijă de momentul prezent, iar eu am ĩnvăţat cu timpul să preţuiesc clipa prezentă şi să mă dedic trup şi suflet momentului prezent.

Credit FOTO:  RAMONA ILIE 

INTERVIU REALIZAT de FLORINA RUSSU. 

123462157_2778684899061934_8420924006384369759_o

NOTĂ:

Câmpul cunoașterii umane se lărgește foarte mult. Dacă s-a vorbit mult despre efectele imaginii asupra realității, cred că e timpul să se cerceteze și să sondăm efectele imaginarului ca resursă a imaginii care dezvoltă realități, a imaginației noastre creative în educație și în business educativ. Spre deosebire de gândirea strategică și memorie, imaginarul construiește noi realități și schimbă la modul cel mai rapid cu putință toate activitățile noastre, dacă este exersat!

123365065_10157697711160835_5990547735877975384_o

Sunt Florina Russu, profesor, consultant educațional, scriitor, Președintele Academiei Române de Imagine și Imaginar educațional, o instituție care oferă text și imagine în timp ce promovează efectele imaginarului și a imaginii în domeniul educativ. Educativ însemnând, la modul larg, nu doar școli, familii, comunități, ci toți promotorii educaționali.

GLOBULARIA 2

Uite alte câteva exemple din SERIA DE INTERVIURI: http://www.florinarussu.ro/cristina-muresan-toth-c-arte-cu-insemnatate/

http://www.florinarussu.ro/carmen-cojan-ghiduselul-globularia/

http://www.florinarussu.ro/nadia-georgescu-psiholog-globularia/

GLOBULARIA-Autocolant

 Dacă vrei să mă cunoști mai bine, și ai timp să citești despre ACADEMIA GLOBULARIA mai multe, mă găsești aici:

123133957_10157697707710835_9159227853418539837_o

INTERVIURI-PRESA SCRISĂ/ FLORINA RUSSU

https://elitaromaniei.ro/florina-russu-liant-si-promotor-al-exemplelor-de-buna-practica-in-scoli/

https://thewoman.ro/florina-russu-despre-fotografie-o-modalitate-extraordinar-de-rapida-si-expresiva-de-comunicare-empatica/

https://thewoman.ro/dezvolta-al-treilea-ochi-antreprenoriat-spiritual-cu-florina-russu-academia-globularia-eu/

https://dealedianei.ro/2020/11/07/florina-russu-profesor-de-imaginar/

https://www.antreprenoare.ro/interviuri/florina-russu-presedintele-academiei-romane-de-imagine-si-imaginar-educational/

https://femeiaindependenta.ro/interviu-cu-sens-florina-russu-profesor-antreprenor/

https://www.claudiagrozalazar.ro/un-dialog-pentru-minte-si-suflet-cu-florina-russu/

https://therightjob.ro/florina-russu-fotograf-educational-de-la-pasiune-la-profesionalism/

https://celebritatea.ro/interviu-cu-florina-russu-asociatia-happy-moms-despre-puterea-comunitatilor-antreprenoriale-comunitare/

https://happymoms.ro/conferinta-motivationala-mama-cluj/

https://happymoms.ro/despre-noi/echipa-cluj/

http://www.kreatoria.ro/Florina-Russu-Globularia-Implicare-activa-in-afaceri-educative-este-o-valoare-cu-care-eu-rezonez-pana-in-miezul-silabelor-286

EMISIUNI:

BIZI LIVE TV

https://www.youtube.com/watch?v=ZjaIaoGowKE

TVR CLUJ/REGIUNEA ÎN OBIECTIV

https://www.youtube.com/watch?v=Ydn4VKdG3MY

CLUJ AM/DIVERCITY CU PATRICIA

https://www.youtube.com/watch?v=aj_2P6vtcVQ&t=1528s

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *