Grădina Botanică „Vasile Fati” din Jibou

http://www.ccbjb.ro/

În acest articol GLOBULARIA, MICUL BOTANIST, vom vorbi despre cultivarea unui imaginar sănătos al expedițiilor, în sânul familiilor cărora le place să călătorească cu copiii. Deja se trăiește conform legilor atracției, sănătate și abundență în gândurile noastre de creatori ai propriului univers. Dacă putem da mai departe copiilor noștri gândul că orice dorință legată de visele noastre se va manifesta în viata noastră în exterior, atunci nu îi vom crește să se aștepte mereu ca alții să le creeze fericirea, părinții nu dețin controlul fericirii copiilor lor, dar pot să le dea pârghii de construire a lumilor lor posibile printr-un suport real, palpabil! Călătoriile sunt un astfel de suport spre creativitate, poveste și libertate!  

Cele trei întrebări la care îți vei răspunde citind sunt:

Care sunt motivele semnificative pentru care călătorim cu copiii?

De ce botanica este un subiect plin de profunzime?

Care este diferența dintre imaginație și imaginar și ce putem face acum pentru cultivarea unui viitor creativ în sufletul liber al copiilor noștri?

Imaginile ne surprind pe noi, rușii mari și mici, călătorind în 5, în zone unice, de rezervație botanică din România! La grădina Botanică din Jibou a fost o experiență de neuitat! Victoria era în burtică, dar a admirat și a explorat tot ce se putea!

Grădina Botanică Jibou se întinde pe 30 de hectare și include un sector ornamental, grădina romană, rozarium, grădina japoneză, sector dendrologic, un complex de sere de 4.000 de metri pătrați, acvarii cu peste 40 de specii și varietăți de pești, galerie amazoniană cu cascade artificiale, plante tropicale și specii de papagali, precum și un parc zoologic cu cerbi, căprioare, porci mistreți și voliere cu păsări.

În curtea grădinii se află Castelul Wesselenyi, cea mai mare construcție în stil baroc din țară.

 Credit foto: www.florinarussu.ro

https://www.facebook.com/pg/wwww.florinarussu.ro/photos/?tab=album&album_id=2054950608102037

31092123_2054954111435020_6232381946068992000_o 31093319_2054952118101886_764875530150346752_o 31093473_2054952314768533_8863025131123900416_o 31100428_2054953634768401_5601897862460866560_o 31100539_2054953364768428_911025583536734208_o 31108295_2054951191435312_1200928849450237952_o 31113799_2054950921435339_7617806188075286528_o 31113922_2054952794768485_283866977141784576_o 31117779_2054951644768600_7977231118946533376_o 31117826_2054950878102010_3105542933063925760_o 31117827_2054954764768288_5543543292861349888_o 31117961_2054952274768537_4039929689832161280_o 31120716_2054952544768510_1379111013743329280_o 31120784_2054951291435302_7892666824955789312_o 31120824_2054952781435153_3089225708061327360_o 31120894_2054953538101744_2718597475257548800_o 31123246_2054951124768652_3253369608538685440_o 31123326_2054954608101637_422531508121632768_o 31123543_2054951708101927_94242564705615872_o 31172040_2054953208101777_2107091035359281152_o 31206191_2054953351435096_3756507950475116544_o 31230114_2054952941435137_3611345705207070720_o 31239421_2054952148101883_3320482131850821632_o 31239563_2054952078101890_6672043274120724480_o 31242787_2054951954768569_377574530656239616_o 31271282_2054953841435047_7790377879539286016_o

Sunt multe motive pentru care familiilor le place să călătorească cu copiii lor. Însă vreau să vă spun și motivul cel mai profund pentru care călătoriile de expediție în natură, pentru a vedea plante rare, sunt deosebite!  Unora le place să exploreze, altora le face bine să plece de acasă pentru că le place să fie împreună, să se simtă conectați și vii, să spargă monotonia și să descopere lumea și să vadă minunățiile create de Dumnezeu.

Călătoria vă îndeamnă să vedeți viața ca o excursie în sine, pur și simplu, să vă bucurați de viață, de tot ceea ce vă oferă ea. Copiii învață despre botanică, își îmbogățesc vocabularul și comportamentul. Practic, adevărata călătorie se va desfășura în ei: un suflet curios va deveni și mai curios, o imaginație curioasă va deveni și mai productivă!

Bucurați-vă de tot ceea ce vă înconjoară, profitați de fiecare moment când puteți merge într-un loc nou. Copilul dumneavoastră își va cultiva apetitul pentru poveste. În mintea lui va asocia călătoria cu un experiment frumos, o poveste de învățare, de curiozitate și de scenariu propriu, îi va adăuga propriul sens.

Imaginarul nu este un fel de surplus, o grijă în plus, pe care trebuie să ne-o asumăm. El este pur și simplu bula noastră de existență. Face parte din modul nostru primitiv de funcţionare a sufletului, a conştiinţei, a creierului. Cu el noi ne manifestăm puterea creativă pe care raţiunea nu o are. Imaginarul unei călătorii se formează în jurul experienței copilului de a fi o persoană bucuroasă atunci când află lucruri noi și în mintea lui o nouă poveste prinde viață:  plecarea în sine, ceea ce vrem să vizităm (povestea florii, a copacului, a plantei unice), momentele de așteptare și întoarcerea “acasă”, mult mai bogați în experiențe reale de a vedea cu ochii sufletului și ai minții.

A călători este cea mai rapidă cale de a îmbina raţiunea cu imaginaţia, dar mai ales, cea mai liberă și înțeleaptă opțiune de a ne dezvolta un imaginar sănătos despre familie și mediul înconjurător!   

Pentru a da sens realităţii exterioare, copilul și noi înșine, avem nevoie să spunem poveşti și să trăim într-o poveste de familie pe care noi ne-o construim!

Bine, bine, veți spune, dar cum poate vizitarea unei plante/locație/rezervație cu plante/animale să aibă așa putere pozitivă în mintea noastră și a copiilor, să inspire atât de mult încât să fie mai mult decât crearea de amintiri plăcute?

Imaginarul se referă deci la un surplus de sens, la încărcături simbolice pe care psihicul uman le adaugă unor reprezentări obiective, neutre din realitatea exterioară: “doar o plantă/doar o floare/doar un loc” vor deveni “planta noastră/floarea mea/locul nostru”. Ca urmare, trebuie făcută distincţia între IMAGINAȚIE ca sursă de reprezentări, și IMAGINAR care se referă la componenta creativă, la surplusul de sens pe care gândirea umană îl aduce.

31131406_2054952141435217_2152866277109006336_o 31131521_2054953251435106_5971276637738631168_o 31131532_2054951464768618_3544706216708014080_o 31131582_2054954751434956_1172061266152259584_o 31131643_2054951448101953_2960306213062967296_o 31150245_2054954311435000_1866089957840388096_o 31150273_2054950724768692_5528297958551846912_o 31150365_2054954278101670_5483145435520434176_o 31162351_2054953494768415_4562041225892331520_o 31162355_2054952441435187_3213558336901349376_o 31164113_2054951491435282_5312510340515233792_o 31166930_2054952948101803_4598321201188700160_o 31167065_2054954624768302_1946627844545183744_o 31171459_2054951868101911_1701557130894508032_o 31175595_2054952821435149_3016041436727476224_o 31180101_2054951681435263_7822283611033305088_o 31183594_2054953034768461_8244595680685850624_o 31189864_2054952211435210_7888901220968955904_o 31189955_2054951948101903_4469415269697060864_o 31190082_2054952894768475_423789929244393472_o 31195538_2054953918101706_2528601625459687424_o 31206134_2054953574768407_7057602483987677184_o

Conceptul de imaginar este chiar opus conceptului de imaginaţie. După o excursie într-o rezervație, de exemplu, imaginația recombină amintiri sau reprezentări ale lumii așa cum au văzut-o atunci: culori, hartă, traseu etc. Pentru a dezvolta nu doar imaginația noastră și a copiilor când călătorim, putem adăuga noutate printr-un surplus de SENS, surplus de stare de bine și nerăbdarea de a mai merge în autentic și poveste!

Așadar, definiția imaginarului nu se rezumă la ceea ce se află în imaginația noastră, ci reprezintă totalitatea imaginilor si reprezentărilor pe care le avem despre lume, plante, excursii, locuri și familie!

Călătoriți, călătoriți cu sens și în surplus de sens pentru încredere, iubire, viață abundentă, educație, natură, libertate! Protejați ariile de rezervații!  

00000000000000

0 siglaglobularia

Câmpul cunoașterii umane se lărgește foarte mult. Dacă s-a vorbit mult despre efectele imaginii asupra realității, cred că e timpul să se cerceteze și să sondăm efectele imaginarului ca resursă a imaginii care dezvoltă realități, a imaginației noastre creative în familie. Spre deosebire de gândirea strategică și memorie, imaginarul construiește noi realități și schimbă la modul cel mai rapid cu putință toate activitățile noastre, dacă este exersat!

Sunt Florina Russu, profesor, consultant educațional, scriitor, președintele Academiei Române de Imagine și Imaginar Educațional, http://www.florinarussu.ro/academia-romana-de-imagine-si-imaginar-educational/, o instituție care oferă text și imagine în timp ce promovează efectele imaginarului și a imaginii în domeniul educativ. Educativ însemnând, la modul larg, nu doar școli, familii, comunități, ci toți promotorii educaționali. http://www.florinarussu.ro/visual-educational-nourishment/

 

Alte articole din SERIA MICUL BOTANIST:

http://www.florinarussu.ro/micul-botanist-globularia-rezervatia-naturala-delta-dunarii-romania/

http://www.florinarussu.ro/micul-botanist-globularia-bujorul-de-stepa/

http://www.florinarussu.ro/micul-botanist-globularia-floarea-de-sahlaleaua-pestrita/

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *