În acest articol GLOBULARIA, MICUL BOTANIST, vom vorbi despre cultivarea unui imaginar sănătos al expedițiilor, în sânul familiilor cărora le place să călătorească cu copiii. Deja se trăiește conform legilor atracției, sănătate și abundență în gândurile noastre de creatori ai propriului univers. Dacă putem da mai departe copiilor noștri gândul că orice dorință legată de visele noastre se va manifesta în viata noastră în exterior, atunci nu îi vom crește să se aștepte mereu ca alții să le creeze fericirea, părinții nu dețin controlul fericirii copiilor lor, dar pot să le dea pârghii de construire a lumilor lor posibile printr-un suport real, palpabil! Călătoriile sunt un astfel de suport spre creativitate, poveste și libertate!  

Cele trei întrebări la care îți vei răspunde citind sunt:

Care sunt motivele semnificative pentru care călătorim cu copiii?

De ce botanica este un subiect plin de profunzime?

Care este diferența dintre imaginație și imaginar și ce putem face acum pentru cultivarea unui viitor creativ în sufletul liber al copiilor noștri?

Imaginile ne surprind pe noi, rușii mari și mici, călătorind în 5, în zone unice, de rezervație botanică din România!

DELTA DUNĂRII-EXTRAORDINARĂ EXPERIENȚĂ

CAZAREA AICI: HOTEL 4 stele, “LA FELINARE” 

https://www.youtube.com/watch?v=jeCVGlIl9y0

Albumul foto despre cazare aici: https://www.facebook.com/pg/wwww.florinarussu.ro/photos/?tab=album&album_id=1941167122813720

Credit foto, imagini din Deltă: www.florinarussu.ro

TRASEUL NOSTRU A FOST: Mahmudia-Bratul Sfantu Gheorghe-Lacul Rădăcinos-Lacul Gorgova și retur

Delta Dunarii este fascinantă!

Puteti citi mai multe aici despre lacul Gorgova:

http://www.ghiduldelteidunarii.ro/delta-centrala-lacul-gorgova/

0000000000000000000000000000000000000000000000000 20989203_1941196956144070_4612696788208660784_o 20989216_1941199016143864_8958333179164815095_o 20989291_1941197369477362_3418028696265233395_o 21013749_1941198509477248_2224614992366333737_o 21013813_1941199039477195_6245992272716612269_o 21013867_1941199116143854_7130366020591177208_o 21013881_1941196872810745_9213739528364035372_o 21013892_1941197322810700_5667087553537707871_o 21014029_1941198676143898_9025218053469421099_o 21014042_1941198289477270_546785955086146253_o 21014150_1941197759477323_4214324696394199569_o (1) 21014153_1941167516147014_7107567135723649192_o 21014188_1941196869477412_8085422501879450399_o 21015694_1941198306143935_3090449612686926696_o 21015706_1941198912810541_1303554511820923992_o 21015713_1941198392810593_386332233072529450_o 21015799_1941198032810629_6154616712021340719_o 21015800_1941199426143823_1158131962422923653_o 21015804_1941197476144018_5171339302338351673_o 21015838_1941199229477176_8219326664786073491_o 21015904_1941198649477234_2080814874691415384_o 21015933_1941199099477189_1760548946767490351_o 21016049_1941196959477403_7459148104581317359_o 21016069_1941198286143937_413452492538438602_o

Sunt multe motive pentru care familiilor le place să călătorească cu copiii lor. Însă vreau să vă spun și motivul cel mai profund pentru care călătoriile de expediție în natură, pentru a vedea plante rare, sunt deosebite!  Unora le place să exploreze, altora le face bine să plece de acasă pentru că le place să fie împreună, să se simtă conectați și vii, să spargă monotonia și să descopere lumea și să vadă minunățiile create de Dumnezeu.

Călătoria vă îndeamnă să vedeți viața ca o excursie în sine, pur și simplu, să vă bucurați de viață, de tot ceea ce vă oferă ea. Copiii învață despre botanică, își îmbogățesc vocabularul și comportamentul. Practic, adevărata călătorie se va desfășura în ei: un suflet curios va deveni și mai curios, o imaginație curioasă va deveni și mai productivă!

Bucurați-vă de tot ceea ce vă înconjoară, profitați de fiecare moment când puteți merge într-un loc nou. Copilul dumneavoastră își va cultiva apetitul pentru poveste. În mintea lui va asocia călătoria cu un experiment frumos, o poveste de învățare, de curiozitate și de scenariu propriu, îi va adăuga propriul sens.

Imaginarul nu este un fel de surplus, o grijă în plus, pe care trebuie să ne-o asumăm. El este pur și simplu bula noastră de existență. Face parte din modul nostru primitiv de funcţionare a sufletului, a conştiinţei, a creierului. Cu el noi ne manifestăm puterea creativă pe care raţiunea nu o are. Imaginarul unei călătorii se formează în jurul experienței copilului de a fi o persoană bucuroasă atunci când află lucruri noi și în mintea lui o nouă poveste prinde viață:  plecarea în sine, ceea ce vrem să vizităm (povestea florii, a copacului, a plantei unice), momentele de așteptare și întoarcerea “acasă”, mult mai bogați în experiențe reale de a vedea cu ochii sufletului și ai minții.

A călători este cea mai rapidă cale de a îmbina raţiunea cu imaginaţia, dar mai ales, cea mai liberă și înțeleaptă opțiune de a ne dezvolta un imaginar sănătos despre familie și mediul înconjurător!   

Pentru a da sens realităţii exterioare, copilul și noi înșine, avem nevoie să spunem poveşti și să trăim într-o poveste de familie pe care noi ne-o construim!

Bine, bine, veți spune, dar cum poate vizitarea unei plante/locație/rezervație cu plante/animale să aibă așa putere pozitivă în mintea noastră și a copiilor, să inspire atât de mult încât să fie mai mult decât crearea de amintiri plăcute?

Imaginarul se referă deci la un surplus de sens, la încărcături simbolice pe care psihicul uman le adaugă unor reprezentări obiective, neutre din realitatea exterioară: “doar o plantă/doar o floare/doar un loc” vor deveni “planta noastră/floarea mea/locul nostru”. Ca urmare, trebuie făcută distincţia între IMAGINAȚIE ca sursă de reprezentări, și IMAGINAR care se referă la componenta creativă, la surplusul de sens pe care gândirea umană îl aduce.

21016073_1941198926143873_2819079906266977886_o 21016123_1941197529477346_6107648265897069520_o 21016127_1941199199477179_6883337084862305000_o 21054882_1941197956143970_2493179721768704970_o 21054980_1941199469477152_1645759402371543341_o 21055014_1941197252810707_4209760068613813948_o 21055045_1941198576143908_9080766077865722043_o 21055064_1941198656143900_5604200986970155083_o 21055118_1941198746143891_8861586115226902525_o 21055157_1941198052810627_1284091071594824293_o 21055179_1941198049477294_7831396520328226528_o 21055184_1941199259477173_8345742423250322101_o 21055202_1941199339477165_2070464140584812853_o 21055297_1941197952810637_5091102834853504671_o 21055845_1941198119477287_2999393701571673695_o 21055965_1941199166143849_352787824543899962_o 21056137_1941196866144079_2319224717736092396_o 21082907_1941196966144069_2112345979007241327_o 21083030_1941198479477251_1624516445075753862_o 21083125_1941199406143825_2102313838359053987_o 21083389_1941196952810737_8012253109237221058_o 21083449_1941198206143945_8966137284800708325_o 21083580_1941197382810694_7948928652476838356_o 21083639_1941199046143861_5779043315887969417_o 21083747_1941198122810620_2081094792064871573_o 21125473_1941197022810730_3120639894686022513_o

Conceptul de imaginar este chiar opus conceptului de imaginaţie. După o excursie într-o rezervație, de exemplu, imaginația recombină amintiri sau reprezentări ale lumii așa cum au văzut-o atunci: culori, hartă, traseu etc. Pentru a dezvolta nu doar imaginația noastră și a copiilor când călătorim, putem adăuga noutate printr-un surplus de SENS, surplus de stare de bine și nerăbdarea de a mai merge în autentic și poveste!

Așadar, definiția imaginarului nu se rezumă la ceea ce se află în imaginația noastră, ci reprezintă totalitatea imaginilor si reprezentărilor pe care le avem despre lume, plante, excursii, locuri și familie!

Călătoriți, călătoriți cu sens și în surplus de sens pentru încredere, iubire, viață abundentă, educație, natură, libertate! Protejați ariile de rezervații!  

oooooooooooo

0 siglaglobularia

Câmpul cunoașterii umane se lărgește foarte mult. Dacă s-a vorbit mult despre efectele imaginii asupra realității, cred că e timpul să se cerceteze și să sondăm efectele imaginarului ca resursă a imaginii care dezvoltă realități, a imaginației noastre creative în familie și în călătoriile noastre. Spre deosebire de gândirea strategică și memorie, imaginarul construiește noi realități și schimbă la modul cel mai rapid cu putință toate activitățile noastre, dacă este exersat!

Sunt Florina Russu, profesor, consultant educațional, scriitor, președintele Academiei Române de Imagine și Imaginar Educațional, http://www.florinarussu.ro/academia-romana-de-imagine-si-imaginar-educational/, o instituție care oferă text și imagine în timp ce promovează efectele imaginarului și a imaginii în domeniul educativ. Educativ însemnând, la modul larg, nu doar școli, familii, comunități, ci toți promotorii educaționali. http://www.florinarussu.ro/visual-educational-nourishment/

 

Alte articole din SERIA MICUL BOTANIST:

http://www.florinarussu.ro/micul-botanist-globularia-bujorul-de-stepa/

http://www.florinarussu.ro/micul-botanist-globularia-floarea-de-sahlaleaua-pestrita/

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *