În plină pandemie am primit o propunere:

Să scriu, împreună cu elevii mei, sub îndrumarea ALEXANDREI BĂDIȚĂ, un ghid pentru orele de Consiliere şi dezvoltare personală, în limba engleză, sub formă de JURNAL, în 6 module:

  1. Autocunoaștere (Self-awareness)
  2. Emoții (Emotions)
  3. Interacțiunea cu cei din jur (Relationships with others)
  4. Învățarea (Studying)
  5. Cariera (Career)
  6. Starea de bine (Wellbeing)

Acum vrem să îl împărtăşim tuturor şi să vă invităm să comandați acest produs fără să mai stați pe gânduri, chiar acum: https://alexbadita.com/journaling-in-scoli/ 

preorder-journal-for-kids

Iată un SNEAK-PEAK AL CAIETULUI DE LUCRU, caiet care conține întrebări vesele, idei geniale, o grafică modernă plină de umor, meditații, modele de bună practică şi citate, exemple de filme şi muzică bună, loc de lipit fotografii, mult loc de desen, colorat sau pictat, totul organizat după anul şcolar în curs: 2021-2022!

 a

Credem, şi eu şi Alexandra, că scrisul în jurnal ar trebui folosit de la vârste fragede, pentru că are numeroase beneficii pentru neurodezvoltarea și inteligența emoțională a copiilor.

 b

 Misiunea noastră este să încurajăm peste 1.000 de copii şi părinți să-și înceapă primul lor jurnal, în cazul copiilor, iar pentru adulți, să reia scrisul acasă, și să se îndrăgostească de arta scrierii expresive.

 c

Ținând un jurnal învățăm să ne organizăm altfel ideile. Punându-le pe hârtie, putem identifica cel mai potrivit şi elocvent mod de a ni le exprima, la timpul potrivit.

 

Şi, cum timpul nu a mai avut răbdare, am lansat PROIECTUL INTERNAȚIONAL „JOURNALING ÎN ŞCOLI”, la care vă invit să luați parte cu un simplu click, aici: https://www.facebook.com/journalinginscoli

 cover 1

Când noi am fost copii, când cineva comunica, indiferent că era pentru muncă sau pentru prieteni și familie, o făcea prin scris de mână. Scrisul tău trebuia să fie ordonat, lizibil și rapid ca să poți termina lucrurile la timp şi ca să te faci înțeles. Astăzi, majoritatea dintre noi abia mai punem mâna pe un pix în ziua de azi.

În plină pandemie şi digitalizare, de ce încă se mai pune preț pe așa ceva şi de ce am insistat să tipărim acest JURNAL?

Deoarece facem parte din experții care susțin că scrisul de mână readuce în discuție beneficii cognitive și de învățare. Numeroase studii au demonstrat că scrisul de mână pune în mișcare diferite părți ale creierului, spre deosebire de tastat, și ajută la memorare și la o citire mai bună, în plus, ne poate face mai creativi.

Proiectul a fost pilotat la clasă, cu elevi de clasa a V-a şi a VI-a, în Cluj Napoca. Urmăriți căt de uşor au decurs lucrurile, cât de fericiți şi receptivi au fost copiii.

 Jounaling in schools (1) Jounaling in schools (2) Jounaling in schools (3)

Beneficiile scrierii de mână includ, aşadar, în principal abilitatea de a scrie și citi, înțelegerea textului și formularea concluziilor, memorarea mai eficientă a informațiilor, dezvoltarea gândirii critice și conceptuale, îmbunătățirea creativității și capacității de rezolvare mai eficientă a problemelor. Cel mai important, spunem noi, scrisul ne dictează amprenta personală şi lasă libertate pentru fiecare persoană în parte să îşi dezvăluie caracteristici individuale de personalitate. Iar noi asta ne propunem: să îi îndreptăm pe copii spre un sine profund, plin de jovialitate, prietenie, deschidere, empatie şi confidențialitate.

Daria, de exemplu, la sfârşitul programului, avea deja două jurnale în care scria, unul în limba engleză şi celălalt în limba română.

 Jounaling in schools (4) Jounaling in schools (10) Jounaling in schools (13) Jounaling in schools (25) Jounaling in schools (35)

Decizia de a-l publica într-o limbă de circulație internațională ține de profesiile noastre (Alexandra Bădiță este International Journal and Coach Expert iar eu sunt profesor titular și predau Limba Engleză în învățământul de stat de 15 ani) şi de beneficiile folosirii cunoştințelor de limbă străină: cursivitate, fluență, eficiența în învățare.

Folosirea pixului pentru a scrie pe hârtie ajută la mai buna reținere a informației notate, potrivit cercetărilor. Prin actul fizic al scrisului, mâna îi transmite creierului semnale ce consolidează memoria motrice. Scrisul într-o limbă străină este o activitate deliberată care ne pune în contact cu vocabular nou; în timp, ne familiarizăm cu acesta până ajungem să îl integrăm și în vorbire. Astfel, scrisul are efectul pe termen lung de a ne îmbogăți și exprimarea orală.

 Jounaling in schools (28) Jounaling in schools (39) Jounaling in schools (40) Jounaling in schools (44) Jounaling in schools (46)

Dintre toate cele patru abilități lingvistice (scris, citit, ascultat, vorbit), scrisul este cel mai puțin simpatizat de către copiii, dar și de către adulții care învață limba engleză. Motivele nu lipsesc: un exercițiu de scris este consumator de timp, poate fi plicticos (dacă cerința este banală și stereotipă, de exemplu „alcătuiți o compunere despre cum v-ați petrecut vacanța de vară”) și, nu în ultimul rând, poate ridica dificultăți ortografice în engleză, unde „într-un fel se aude/spune, și în alt fel se scrie”…

Jounaling in schools (34) Jounaling in schools (35) Jounaling in schools (43) Jounaling in schools (45) Jounaling in schools (47)

 Totuși, scrisul este o componentă indispensabilă a învățării oricărei limbi străine, care merită lobby susținut din partea părinților. Cum vă puteți convinge copiii să fie mai dispuși să facă exerciții de scris? Cu precizarea că în această misiune nu sunteți singuri (profesorul are un rol-cheie în a pregăti exerciții de scriere relevante și atrăgătoare pentru copii), în acest articol vă ofer câteva argumente care vă vor ajuta să îi faceți pe copii conștienți și interesați de beneficiile scrisului în învățarea englezei. ACUM AVEȚI ŞI GHIDUL ACESTUI DEMERS: MY FIRST JOURNAL-un caiet de lucru modular, de pus pe noptieră şi în toate sălile de clasă!!

 Jounaling in schools (15) Jounaling in schools (18) Jounaling in schools (19) Jounaling in schools (29)

PĂRINȚII, CONSILIERII, PSIHOLOGII, TERAPEUȚII, PROFESORII, DIRECTORII de instituții educative, care doresc să ofere copiilor *10-16 ani, un cadou sub forma unui jurnal, pentru a-i încuraja să-și dezvolte capacitatea emoțională și percepția de sine, pot să comande acest jurnal aici:

COMANDĂ AICI „MY FIRST JOURNAL”:

 Journaler teahers

https://alexbadita.com/product/jurnal-pentru-copii/

 Fiind mamă de trei copii, recomand cu mare încredere părinților acest produs pentru a se apropia de copiii lor. Dacă înainte noi ascundeam ce scriem de părinti, azi putem să le spunem clar de la început că le respectăm dreptul la confidențialitate, ba chiar îi îndemnăm să scrie cu plăcere deoarece şi nouă ne-a făcut bine acest lucru în trecut. Sau, pentru a începe acest obicei, faceți-vă  un ritual împreună cu cei mici, prin alocarea unui moment special din zi, dimineața sau seara, când părinții și copiii scriu laolaltă, fiecare în jurnalele lor.

Special Journal Lovers

COMANDĂ JURNAL PĂRINTE+JURNAL COPIL:

https://alexbadita.com/product/pachet-special-jurnale/

 

 INIȚIATOARELE ACESTUI PROIECT SUNT:

ALEXANDRA BĂDIȚĂ

Alexandra

Coach de Journaling și Storytelling, fondatorul brandului Impressivity® by Alexandra, gazda podcastului Live Your Impressivity® Show, Alexandra a primit diplome de Introducere în Neuropsihologie și Terapia Jurnalului și predă arta journaling-ului din 2017. A creat jurnalul în limba engleză “Impress yourself every day” și este autor internațional al cărții “Write Your Way To Happiness”. A vorbit pe scene din întreaga lume, iar misiunea ei este de a duce scrierea în jurnal la următorul nivel în rândul antreprenorilor, al tinerilor și copiilor.

 

FLORINA RUSSU 

florina

Profesor titular de literatură universală şi limba engleză, consilier de imagine educaţional, coordonator de programe educative și scriitor, Florina este fondatoarea primei Academii a Eduprenorilor din România, Globularia. Pasiunea sa pentru artă s-a transformat într-un business de imagine și imaginar, care cuprinde și video-fotografie de evenimente dedicate proceselor de învățare. Mămică a trei copii şi soția unui om extraordinar, înțelege provocările unei familii interesate de arhitectura unui viitor inovativ.

MODULE 5 PART 1 PNG MODULE 5 PART2 JPG

Mulțumesc încă de pe acum tuturor celor care aleg acest produs. Am investit mult timp, am pus în el emoții şi experiență la clasă şi mă bucur că alți profesori vor avea ceea ce eu nu am avut atunci când doar am intuit că această metodă poate fi integrată cu succes în sistem!

RELATED POST: 

PROIECTUL INTERNAȚIONAL „JOURNALING ÎN ŞCOLI”-PRE-COMANDĂ VOLUM „MY FIRST JOURNAL”

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *