Academia Globularia a rezonat foarte mult cu invitata de azi, MĂDĂLINA HODOROG, şi cu proiectele educative inițiate de ea, inclusiv s-a apreciat cât de bine a reușit să adapteze on-line-ul proiectelor de EDUCAȚIE ALTFEL!

  COVER Globularia

Academia GLOBULARIA este o instituție de educație vizuală ce se adresează promotorilor educaționali (şcoli, universități, familii, persoane publice, companii). Înainte de a ne interesa ce învață copiii noştri, cum învață copiii noştri, am putea începe orice proiect educațional de la întrebarea:

“Ce, cum şi cât îşi poate imagina copilul nostru?”

Iată ce spune Mădălina despre IMAGINAȚIE ŞI IMAGINAR:

“Copiii sunt o sursă nelimitată de imaginație. Cât timp părinții le vor stimula activ imaginația prin acordarea timpului lor, copii vor învăța constant și se vor dezvolta personal foarte mult. Pun accent pe stimularea activă din partea părinților, prin acordarea timpului lor pentru învățare și joacă, în special în primii an de viață. Copiii își pot imagina atâta cât le permit cei din jur.”

Când sunt mai mari și intră deja în comunitate, creativitatea o putem dezvolta noi, profesorii, însă metodele de predare care permit dezvoltarea creativității sunt foarte diferite de cele din educația formală. Atât timp cât rămânem ca profesori blocați acolo, lucrurile nu se vor schimba oricât de mult ne propunem asta.

Academia Română de Imagine şi Imaginar Educațional aduce pe piață toate ofertele eduprenorilor, spații noi de învățare, imagine artistică în filmele şi fotografiile proiectelor care investesc în educație vizionară şi cărți de imaginar care pot ghida orice proiect spre inovație prin consiliere şi creare de concepte noi pentru un imaginar sănătos contemporan. Curând Globularia ca avea propriul magazin online. Vrem să creștem cât mai frumos! Te rog să te prezinți şi tu publicului cititor!

O lume construită cu pasiune. Așa arăta viitorul!

Eu construiesc, de 8 ani, programe de #EducatieAltfel prin joc, energie și multă inspirație pentru a ne pregăti pentru azi și pentru viitor. La sesiunile ei de training sau consultanță participă antreprenori, profesori, studenți sau angajați care doresc să își descopere pasiunea și să aibă din nou acea „sclipire din ochi”.

mada 1 Madalina

Am construit cel mai complex program de #EducatieAltfel intitulat “FUTURE – Construiește cu pasiune”, care pregătește studenții pentru primul loc de muncă, alături de profesori și angajatori.

De-a lungul anilor, mi-am pus în valoare abilitățile de organizare și strategie pe care le-am dezvoltat în cei 6 ani ca organizator de evenimente de business, proiecte europene sau evenimente internaționale. Deoarece cred în educația continuă, sunt doctorand și cadru didactic asociat în cadrul Universității Babeș-Bolyai.  Mai multe detalii despre mine şi activitatea mea găsiți pe: www.madalinahodorog.ro.

  1. Știu că poziția ta, domeniul în care activezi poate educa, în sens larg, oameni și copii. Cum poți aduce schimbare și progres în nișa în care activezi?

Schimbarea pe care încerc să o aduc este de a arăta că educația se poate face și altfel. De-a lungul timpului educația ca și concept, domeniu, a prins foarte multe aspecte negative. A devenit ca un scai de care se prind foarte multe păreri, idei, metode. Toată lumea are o părere de cum ar trebui să facă educație însă sunt foarte puțin cei care o și fac, care ies din zona de confort.

Milităm pentru educație altfel însă doar cu vorbele la conferințe, evenimente legate de educație. Educația altfel se experimentează în primul rând de către profesor ca apoi să o poată duce mai departe. Și chiar și dacă e experimentată, foarte mulți profesori nu o aplică ulterior deși simt, văd pe propria piele ce efecte are.

Educația poate fi stimulantă, plăcută și energică în același timp. Educația altfel înseamnă să ieșim din bula noastră în care în sala de clasă avem un profesor și mai mulți tineri. În sala de clasă defapt avem un profesor, mai mulți tineri și piața muncii.

Programele de educație pe care le conturez conectează lumea reală de procesul de învățare prin aducerea actorilor din toate colțurile societății: companii, studenți și profesori.

  1. GLOBULARIA are ca slogan “Accesează al treilea ochi!”, pentru a aduce, pe lângă palierul realității, al dezvoltării personale şi inputul valoric, intuitiv, foarte important în viața antreprenorială din educație. Care a fost experiența personală și spirituală, autentică și unică, ce a generat noutate în viața ta profesională? Când ai accesat “al treilea ochi” în business?

mada 4

Schimbarea pentru mine a fost atunci când am decis să renunț la o funcție de management, fără să înțeleg de ce simt neapărat acest lucru. Făceam educație deja de 5 ani la momentul respectiv, însă o făceam seara, după ora 6, în facultate cu studenții sau în weekenduri cu studenți și profesori.

 În viața de zi cu zi aveam o percepție despre cine este Mădălina și ce își dorește ea, dar cumva în interior simțeam altfel. M-am luptat mult cu acest sentiment pentru că renunțarea nu era o soluție pentru mine. Renunțam la un loc de muncă care îmi plăcea și în care aveam rezultate ca să fac #ce?, mă întrebam atunci.

În timp nu am mai putut lupta. Nu știu exact de ce am simțit atât de puternic să plec, de ce am simțit că pot avea un impact mai mare în acest mod, însă acum mă simt la locul meu și ajut în continuare oamenii să se educe prin metode diferite de predare. Face asta diferită o femeie de un bărbat eduprenor?

Nu cred că există diferențe între sexe. Există o diferență de la o persoană la alta, însă asta nu e neapărat ceva rău. Stilul personal a fiecărui eduprenor atrage o anumită audiență. Cu cât avem mai multe stiluri, cu atât putem educa mai multe persoane.  Cred în propria călătorie, una individuală și personalizată. Este călătoria cu noi înșine.

  1. Care sunt conceptele solide, valorile pe care le promovezi și cum transmiți vizual celor din preajma ta un imaginar sănătos de bune practici?

 mada 2 mada 3

Elementul principal a sesiunilor de training sau cele de consultanță este ENERGIA transmisă către participanți. Un profesor sau un trainer trebuie să transmită energie participanților, dacă dorește să producă învățare. Fără un spațiu de educație relaxant, învățarea nu se produce.

Nu poți face exerciții ancorate în realitate dacă participanții nu sunt curioși de rezultatele ce vor apărea la final. Prin energia arătată îi putem face curioși de ei, de cât știu, de ce vor să facă cu viața lor.

COVER Workshops Globularia

  1. Pe principiul că tot ceea ce ne imaginăm influențează realitatea, ce proiectează constant imaginația ta, proiectele tale, asupra viitorului și cum “se vede” în tot ce faci?

 

Îmi iau foarte multe din momentul prezent. De multe ori experimentez anumite lucruri pe timp de zi și mă întreb mereu „Oare cum pot să fac studenții/profesorii/angajații/angajatorii să conștientizeze acest lucru fără să le spun eu asta?”

Îmi dau foarte multe exerciții, iar apoi văd ce se întâmplă. Uneori visez metodele de predare și mă trezesc dimineața cu metoda, alteori îmi apare un eveniment în newsfeed care mă ajută să învăț exact lucrul de care aveam nevoie.

Dar pot să fac acest lucru doar când sunt ancorată în momentul prezent. Deși lucrez foarte mult cu viitorul participanților mei și îi pregătesc pentru următoarele luni din viața lor, secretul meu stă în spatele momentului prezent.

Sunt foarte multe momente în care mă pierd în trecut, în viitor și atunci îmi iau pauze destul de lungi. Uneori simt că sunt prea lungi pentru ritmul acesta alert în care trăim. Încă lucrez la echilibrul acesta între cerințele mediulul exterior și propria mea călătorie, însă pentru mine este un alt tip de educație.

Viața mea e exact #EducatiaAltfel pe care o promovez mai departe și mă ajută mereu să mă adaptez orice s-ar întâmpla în momentul prezent.

COVER Business GlobulariaMădălina Hodorog – #EducatieAltfel

Trainer | Consultant

Fondator ReImagine Education

Facebook | LinkedIN | Instagram

education@madalinahodorog.ro

+40 741 401 399

www.madalinahodorog.ro

Cu recunoştință, mulțumesc, Mădălina, pentru acest interviu extrem de valoros!

 

Articol de: 

Florina Russu-Preşedintele Academiei Române de Imagine şi Imaginar Educațional

0742028118

www.florinarussu.ro

123462157_2778684899061934_8420924006384369759_o

NOTĂ:

Câmpul cunoașterii umane se lărgește foarte mult. Dacă s-a vorbit mult despre efectele imaginii asupra realității, cred că e timpul să se cerceteze și să sondăm efectele imaginarului ca resursă a imaginii care dezvoltă realități, a imaginației noastre creative în educație și în business educativ. Spre deosebire de gândirea strategică și memorie, imaginarul construiește noi realități și schimbă la modul cel mai rapid cu putință toate activitățile noastre, dacă este exersat!

            123365065_10157697711160835_5990547735877975384_o

Sunt Florina Russu, profesor, consultant educațional, scriitor, Președintele Academiei Române de Imagine și Imaginar educațional, o instituție care oferă text și imagine în timp ce promovează efectele imaginarului și a imaginii în domeniul educativ. Educativ însemnând, la modul larg, nu doar școli, familii, comunități, ci toți promotorii educaționali.

GLOBULARIA 2

Uite alte câteva exemple din SERIA DE INTERVIURI: http://www.florinarussu.ro/cristina-muresan-toth-c-arte-cu-insemnatate/

http://www.florinarussu.ro/carmen-cojan-ghiduselul-globularia/

http://www.florinarussu.ro/nadia-georgescu-psiholog-globularia/

 Dacă vrei să mă cunoști mai bine, și ai timp să citești despre ACADEMIA GLOBULARIA mai multe, mă găsești aici:

Contact Globularia

123133957_10157697707710835_9159227853418539837_o

INTERVIURI-PRESA SCRISĂ/ FLORINA RUSSU

                     button-23947_640

https://elitaromaniei.ro/florina-russu-liant-si-promotor-al-exemplelor-de-buna-practica-in-scoli/

https://thewoman.ro/florina-russu-despre-fotografie-o-modalitate-extraordinar-de-rapida-si-expresiva-de-comunicare-empatica/

https://thewoman.ro/dezvolta-al-treilea-ochi-antreprenoriat-spiritual-cu-florina-russu-academia-globularia-eu/

https://dealedianei.ro/2020/11/07/florina-russu-profesor-de-imaginar/

https://www.antreprenoare.ro/interviuri/florina-russu-presedintele-academiei-romane-de-imagine-si-imaginar-educational/

https://femeiaindependenta.ro/interviu-cu-sens-florina-russu-profesor-antreprenor/

https://www.claudiagrozalazar.ro/un-dialog-pentru-minte-si-suflet-cu-florina-russu/

https://therightjob.ro/florina-russu-fotograf-educational-de-la-pasiune-la-profesionalism/

https://celebritatea.ro/interviu-cu-florina-russu-asociatia-happy-moms-despre-puterea-comunitatilor-antreprenoriale-comunitare/

https://happymoms.ro/conferinta-motivationala-mama-cluj/

https://happymoms.ro/despre-noi/echipa-cluj/

http://www.kreatoria.ro/Florina-Russu-Globularia-Implicare-activa-in-afaceri-educative-este-o-valoare-cu-care-eu-rezonez-pana-in-miezul-silabelor-286

EMISIUNI:

BIZI LIVE TV

https://www.youtube.com/watch?v=ZjaIaoGowKE

TVR CLUJ/REGIUNEA ÎN OBIECTIV

https://www.youtube.com/watch?v=Ydn4VKdG3MY

CLUJ AM/DIVERCITY CU PATRICIA

https://www.youtube.com/watch?v=aj_2P6vtcVQ&t=1528s

COVER ACADEMIE Globularia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *