teo

  1. Pentru profesioniștii care iau contact frecvent cu Academia EDUPRENORILOR din România, te rog să ne spui povestea ta și a afacerii tale.

Acum vreo 6-7 ani am ajuns la o răscruce de drumuri și nu știam ce să fac în ceea ce privește viața personală cât și cea profesională. Locuiam în Irlanda la acea vreme și nu eram mulțumită cu jobul care-l aveam, îmi era foarte dor de familie și am decis că era timpul pentru o schimbare. Atunci m-am gândit ce mă face pe mine fericită, ce îmi place cel mai mult să fac, și mi-am adus aminte că am fost cea mai fericită atunci când am predat.

Așa m-am decis să mă întorc la ceea ce iubeam: engleza și să-i învăț pe alții. Din momentul când m-am decis ce voi face am pus planul în acțiune, am mai făcut cursuri de specialitate pentru predarea englezei și încet-încet m-am pregătit sa vin acasă. În timpul cursului am aflat de clasele online pe diferite platforme și sămânța s-a sădit. Asta vreau eu să fac!

Am venit acasă și am început sa cochetez cu ideea de a lucra pentru mine. Au început sa apară informații si oportunități către mine, am făcut cursul de antreprenoriat cu Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, am aplicat la finanțare prin programul derulat de ei și tot atunci pe scena de la Sala Thalia din Sibiu am prezentat pitch-ul meu pentru lansarea platformei mele de învățare a englezei online.

Acea seară a fost una importantă din călătoria mea și mi-o amintesc și acum foarte clar. Am fost foarte încântată că am fost printre cei 10 câștigători. Acel eveniment mi-a deschis multe oportunități, am cunoscut oameni minunați și tot atunci am văzut-o pentru prima oară pe mentora mea. Am rezonat foarte mult cu ce spunea ea si când am coborât de pe scenă s-a uitat în ochii mei și m-a felicitat, în acel moment am știut că vreau să lucrez cu ea. Am făcut planul de afaceri am primit finanțarea și așa, încet-încet, în 2019 în toamna am lansat platforma Engleza Online.
       a

Și așa fără să-mi dau seama am ajuns antreprenor. Știam engleza si îmi plăcea sa predau engleza dar nu aveam cunoștințe de business, marketing, contabilitate samd. Și mă gândeam cum am sa fiu eu antreprenor fără aceste cunoștințe. Dar în timp mi-am creat propriul meu mod de a găsi clienți. Am organizat evenimente gratuite care au avut mare succes în rândul copiilor și astfel am sădit semințele care aveau să dea roade peste câteva luni. Am învățat cum să-mi administrez firma punându-mi amprenta mea personală, am creat propriul meu fel de a face business, propriul meu mod de a avea o afacere unică, personală prin modul în care eu lucrez cu clienții mei. Mi-am adunat toate metodele pe care le-am învățat până acum de a preda engleza dar si cum am învățat eu la rândul meu. Acum dezvolt o altfel de oră, aprofundarea cunoștințelor de engleză prin intermediul dezbaterilor. Știu ca pot sa le aduc cele mai bune rezultate pentru clienții mei și  așa am ajuns sa fac vânzări fără sa vând.
Primesc recomandări fără să le cer și vin clienți spre mine, care rezonează cu mine.

Astfel am ajuns sa lucrez cu copiii de toate vârstele, antreprenori pe care i-am ajutat pe partea de Business English, să fac petreceri online pentru copii, începând de anul trecut. Am reușit ca în momentul de față să am grupe de vârste diferite la copii, grupe de adulți pe diferite nivele și acum am început grupa pentru adolescenți în care facem engleza aplicată prin intermediul dezbaterilor.
g           

Lecțiile au devenit tot mai interesante și nu numai am predat gramatica vocabular dar cel mai important lucru a fost să-mi ajut clienții să-și dobândească încrederea-n sine, încrederea să vorbească fluent în engleză, iar acest lucru le deschidea o lume de oportunități la job in business, în negocieri de business. Unul din clienții mei a obținut un job mai bun și folosește engleza în fiecare zi pentru job. Un alt client de-al meu care s-a chinuit o perioada lunga sa învețe și nu reușea  să vorbească fluent, dar după trei luni cu mine a avut un Meeting de o oră în care a vorbit numai în engleză.
Pot să spun cu toată sinceritatea că nu este un drum ușor, toate responsabilitățile sunt ale tale, uneori lucrezi și 14 -16 ore pe zi, trăim într-un mediu al afacerilor schimbător, grijile pe care le ai în fiecare nu-ți dau pace, apar treburi urgente care nu suporta amânare. Nu este ușor să te menții motivat tot timpul și în fiecare zi, dar toate aceste eforturi merită când vezi rezultatele clienților tăi. Acelea pentru mine sunt momentele pentru care sunt recunoscătoare și-mi aduc aminte de misiunea mea și motivul pentru care am început în această călătorie.

  1. Știu că businessul tău poate educa, în sens larg, oameni și copii. Cum poți aduce schimbare și progres în nișa în care activezi?

Eu cred ca cea mai buna metodă de a aduce schimbare și progres este ca să fim noi un exemplu bun pentru noi, pentru familie, pentru cei din jur și în mediul unde lucrăm. Eu când am fost în liceu am fost bullied de un profesor și mi-a trebuit ceva timp să-mi recapăt încrederea în sine. Astfel acum sunt foarte atentă la cum vorbesc cu copilașii dar și cu adulții. Pentru ei sa învețe sa se exprime într-o limba străină este un efort în plus și rolul meu este de a-i antrena în engleză, de-ai susține , de-ai motiva constant și de ai provoca pentru a-și depăși toate obstacolele și să devina vorbitori fluenți de engleza.

Rezultatele muncii mele se văd în timp și nu au încetat să apară, am fost atât de bucuroasă că două din fete pe care le-am îndrumat au luat certificatul Cambridge. Ce-mi place mie cel mai mult în activitățile care le fac cu copii și adulți este ca învăț lucruri noi de fiecare dată, de asemenea ca antreprenor provocările vin, le trecem pe urmă apar altele. Întotdeauna este ceva de făcut atât pe plan personal dar și profesional cu cât creștem noi mai mult așa crește și business-ul nostru. Pentru mine progresul este o muncă continuă. Azi știu mai multe decât ieri la fel ca și clienții mei.

       h

  1. Ce cursuri oferi în această perioadă? Cum te putem găsi?

Am 3 grupe pentru copii de vârste diferite, o grupă de adolescenți și un curs de Business English pentru adulți.
Grupa 5-6 ani unde pregătesc copilașii pentru orele de engleză de la scoală, unde prin jocuri, activități creative cântece și story time învățam engleza prin joacă.
Grupa 7-8 ani vin în completare cu orele de la scoală, începem să scriem, folosesc o mulțime de jocuri pentru a învăța să scrie în engleză, cum știm în engleză cuvintele se scriu într-un fel și se pronunță altfel, preferatul lor este “Balloon burst”, unde trebuie să spargă balonașele cu litere ca să scrie cuvintele corect.
Grupa 8-9 ani aici încet-încet scriem propoziții, introducem gramatica și exerciții pentru consolidarea cunoștințelor învățate acum avem alte jocuri, printre preferate se numără spânzurătoarea și scribble.
Grupa 12-14 ani:

Am creat o grupă pentru adolescenți în care voi preda engleza prin intermediul dezbaterilor. Aceste dezbateri vor fi ținute în limba engleză și au ca scop nu numai vorbirea fluentă a limbii engleze cât și dezvoltarea abilităților de comunicare, să facă parte dintr-o echipă și să colaboreze armonios într-o echipă. Pasul final ar fi să vorbească în public și să dezvolte încrederea de sine.

Pentru adulți am cursul de Business English  adaptat cerințelor clienților mei, pe lângă vocabularul uzual folosit în corespondență, resurse umane, prezentări business, recapitulare gramatică cât și partea de listening, reading și speaking.

 

  1. Povestește-ne despre “Minutul de engleză cu TEO”. La școală am folosit cu elevii fișe și grafice minunate. Mulțumesc, în numele tuturor profesorilor de limba engleză din țară!

Anul, trecut la îndrumarea mentorii mele, am început petrecerile online pentru copii. Prima petrecere a fost de Halloween care a dat tonul la mai multe petreceri online. Tot în acea perioadă am început,  unde postez în fiecare zi, și cred că e modul cel mai distractiv de a învăța engleza și să rămâi cu ceva. De ce un minut? Într-o zi ai 1.440 de minute.  Ia-ți unul ca să înveți ceva interesant și, de cele mai multe ori distractiv, în engleză și vei vedea diferența peste câteva luni.
https://www.facebook.com/monica.ducu.9/videos/186179237014262

 

  1. Care ar fi breviarul imaginarului sănătos de bune practici educative pe care le promovezi? Cum ai vrea să te perceapă copiii?

O sa las mai jos o poveste din una din clasele mele cu copiii care reflectă exact cum vreau sa mă perceapă copiii:
143402054_10157624354492657_3291731582107890375_n

„Teo pot să spun ceva?”

„da Oana te rog.”

„Teo !”

“Și eu te iubesc, Oana!”

Oana are 5 ani și e unul din copiii minunați care fac parte din clasele mele de engleză.

De fiecare dată îmi pregătesc lecțiile  cu materiale noi și captivante și mă pregătesc emoțional pentru ca să-i susțin pe copii cu orice apare. În plus mai am materiale de rezervă, un joc, un cântecel sau o poveste.

Dar conversația asta m-a luat prin surprindere și m-a dezarmat.

Mi-a arătat încă odată că pasiunea și iubirea pentru ce fac, pentru copiii și adulții cu care lucrez se simte și-mi aduce multă împlinire.  

Cum aș vrea sa mă perceapă copiii?
Vreau sa creez un spațiu în care copiii sa se simtă apreciați, iubiți, importanți, să dezvolte încrederea în ei și în mine, să se bucure că vin la orele mele, să le aștepte cu nerăbdare, să fie entuziasmați. Și din povestea de mai sus, din bucuria copiilor și din toate feedback-urile părinților e clar că am reușit și reușesc să creez acest spațiu. 

Interviu realizat de Florina Russu-GLOBAL EDUPRENEUR pentru GLOBULARIA-GLOBAL EDUPRENEURS ACADEMY 

 

 

page-4

VISION MISSION

Două întrebări m-au preocupat mereu:

“Ce-ar fi dacă fiecare profesor ar fi şi propriul său antreprenor?”

“Ce-ar fi dacă mediul business ar fi şi un metodist mai bun, nu doar un autodidact competent?”

Experiența mea şi expertiza profesională răspunde la ele prin proiectele active prezentate mai sus şi dezvoltă resurse de calitate pentru destinații de învățare diverse. Împreună, citind aceste rânduri, vom face recunoaşterea profilului unui Eduprenor de succes. Prin dezvăluirea transferurilor de bune practici între mediul de Business şi cel educațional, vom identifica împreună portretul antreprenorilor de mâine. Cel mai interesant şi mai practic punct al acestui site vă va dezvălui metode vizuale de învățare bazate pe un imaginar sănătos şi actual, menit să vindece “boli” de sezon ale imaginarului colectiv preconceput.

 

services

Viziunea GLOBULARIA este să ofere educație vizuală promotorilor educaționali (şcoli, universități, familii, persoane publice, companii), prin producții media, film, texte personalizate şi fotografie profesionistă, pentru o stare de bine autentică şi pozitivă în procesele de învățare survenite de-a lungul poveştii lor antreprenoriale.

Cover lat

Considerăm că înainte de a ne interesa ce învață copiii noştri, cum învață copiii noştri, am putea începe orice proiect educațional de la întrebarea: “Ce, cum şi cât îşi poate imagina copilul nostru?” Iar GLOBULARIA-GLOBAL EDUPRENEURS ACADEMY are ca misiune aducea imaginației pe piață printr-un CONTENT VIZUAL SĂNĂTOS, UN IMAGINAR POZITIV şi în educație (spații noi de învățare, imagine artistică în filmele şi fotografiile proiectelor care investesc în educație vizionară, webinarii, cursuri şi cărți de imaginar care pot ghida orice proiect spre inovație, prin consiliere vizuală şi creare de concepte noi pentru o reconstrucție a imaginarului contemporan în aliniament cu globalizarea şi hipertehnologizarea artelor vizuale din domeniul publicității.

Untitled design (1)

Vă invit să citiți și alte interviuri minunate dedicate proiectelor din educație, aici:

Bianca Bioșa- EvoCariera GLOBULARIA. Managementul carierei și viitorului muncii.

ROXANA DOMNICA-MORE GLOBAL NETWORKING

LAURA IVINIŞ-BLOGGER Dialoguri Sincere-INTERVIU GLOBULARIA

ReImagine Education-MĂDĂLINA HODOROG-Trainer. Consultant GLOBULARIA

  ….

vv

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *