DREAM MANAGEMENT ÎN ȘCOLI!

Cine este inițiatoarea acestui proiect? 

Mirela Oprea-PhD. Psiholog, Life Coach, Consilier filantropic 

http://www.mirelaoprea.com/

“Care e visul tău?” e o întrebare aparent banală, dar care dacă ar deveni obicei naţional ar putea să schimbe … cam totul. E cea mai importantă întrebare pe care părinţii ar putea să o adreseze copiilor lor, profesorii – elevilor lor, şefii – subordonaţilor lor, oamenii în general – semenilor lor. Toate lucrurile măreţe au început cu un vis şi toate destinele pe care le studiem în cărţi inspiraţionale, au fost ghidate de un vis.

Această întrebare ar putea să ne ajute să avem alt gen de conversaţii. În familii și școli am vorbi mai puţin despre conflictele mocnite şi mai mult despre cum organizăm resursele familiei, școlii, inclusiv energia demnă de o cauză mai bună a celor în conflict, pentru a realiza obiective mici şi mari, obişnuite sau cu totul ieşite din comun. Am folosi mai puţin timp pentru a certa copiii, a-i controla şi mai mult ca să îi ajutăm să îşi formuleze şi realizeze micile sau marile dorinţe. I-am antrena pentru un sport oarecare dar şi mai mult pentru a deveni atleţi ai propriilor visuri. În şcoli şi licee putem aduce ateliere de Dream management la ora de Consiliere și Dezvoltrare personală și să îi ascultăm despre cum vor ei să fie cu adevărat fericiţi, prin accesul la cunoştinţe cu adevărat utile şi folosirea instrumentelor de predare către talentele lor înnăscute, pentru a realiza lucruri care le plac cu adevărat.

MIRELA OPREA vorbește aici despre proiect: 

https://www.youtube.com/watch?v=gHg2h0DgnEc

CURSUL DE FORMARE “DREAM MANAGER” la care am participat: 

https://www.facebook.com/pg/wwww.florinarussu.ro/photos/?tab=album&album_id=2293590144238081

SURSA BIBLIOGRAFICĂ:

mirela oprea

 

 Ce se întâmplă la atelierul/lecția de Dream Management?

 Iau un exemplu: Clasa a VIII-a

COMPETENȚA GENERALĂ/SPECIFICĂ DEZVOLTATĂ. 

  • 1. Adoptarea atitudinilor pozitive fata de sine și a unui stil de viata sănătos și echilibrat.   
  • 1.1 Reflectarea critica asupra resurselor personale și a modelelor de reușită în raport cu aspirațiile educaționale și de carieră
  • Aprecierea evoluției personale prin lista de vise/ LECȚIA: VISUL MEU/VISURILE MELE prin ora de Consiliere și Dezvoltare Personală  

                     DREAM MANAGEMENT PRIN TERAPIA SCHEMELOR ÎN TREI PAȘI

Se poate aplica la clasa fie în dialog liber, bilețele, notițe scrise în jurnalul copiilor, fie prin colaj de fotografii, fie prin desen, important este să respecte SCHEMA DE MAI JOS: 

  1. Primul pas-VERBALIZAREA-reconectarea la visurile tale cele mai plăcute! Vei râde sau te vei emoționa să îți amintești de ele și să le auzi pe cele ale celorlalți!

CARE ESTE VISUL TĂU?

  1. Tu ești creatorul propriului vis, iar părinții prietenii, colegii, profesorii sunt partenerii tăi, toți sunteți DREAM MANAGERS, TU pentru tine şi pentru alte persoane, alte persoane pentru tine special!

CE TE ÎMPIEDICĂ SĂ AJUNGI LA VISUL TĂU?

  1. Pune o limită de timp, de exemplu, 2 ani, 1 an, câteva luni, un semestru școlar…

Care ar fi primul pas către VISUL TĂU de acum? Dar următorii?

 86738678_2549705078626585_6143580228754079744_o

 

Acum, imaginează-ți că l-ai îndeplinit! Ai ajuns la visul tău! Cum te simți?

                                             YOU ARE ALREADY THERE!!!!

 

 

86757082_2549705618626531_5423271078858326016_o 86776587_2549705185293241_7497106886819315712_o 86784968_2549705378626555_6252466724973576192_o 86790900_2549705361959890_5395498231184490496_o 86810599_2549698765293883_2949140745497346048_o 86858047_2549705505293209_5465879194544111616_o 86870101_2549699688627124_8973975294704615424_o 86870223_2549705208626572_4525732903811809280_o 86876024_2549702908626802_296110893815562240_o 86969814_2549705761959850_8537787074776924160_o 86971710_2549705795293180_8345800894184423424_o 86993113_2549702281960198_2646777586184617984_o 87003233_2549705048626588_6960375247723823104_o 87016533_2549705345293225_504496200142028800_o

De ce este importantă lecția de DREAM MANAGEMENT la clasă? 

Rolul unui diriginte/consilier educaţional este de a susţine şi ghida copilul în a-şi urma drumul în viaţă, de a-şi îmbunătăţi calitatea vieţii şi de a-şi îndeplini visele, iar în această etapă a vieţii, acest lucru poate fi tradus prin dezvoltare personală, unul dintre cele mai importante aspecte ale vieţii unui copil. Mai târziu, când copilul va fi mare îşi va da seama că dezvoltarea personală înseamnă să afle lucruri despre el şi să-şi îmbunătăţească constant viaţa.

 

Datoria noastră este aceea de a oferi copiilor instrumente de a se cunoaște, de a privi viitorul cu încredere, de a se înțelege și poziționa ca indivizi, să-i învățăm cum să fie responsabili, să-și poarte de grijă lor și altora, să-și exprime liber gândurile, sentimentele și visurile,  fără teama de a rămâne neînțeleși.

 

Atunci când copiii au ocazia de a experimenta  dorințe, aspirații, în diferite situații și cu o varietate de resurse, ei descoperă conexiuni și ajung la o înțelegere nouă, mai bună și la alte modalități de a face lucrurile. Acest lucru le dezvoltă abilitatea de a gândi și cu mintea și cu inima și, în final, de a-și pune întrebări și de a găsi soluții creative.

Care e visul tău?

Asta e cea mai importantă întrebare din lume, pentru că visurile au cea mai mare forţă motivaţională din câte există. Şi totuşi, cât de mult timp ne dedicăm realizării visurilor şi cât de mult ne ajutăm unii pe alţii?

Pledez deschis pentru ateliere Dream Management și formarea  profesorilor consilieri in acest domeniu al psihologiei pozitive, ca să învețe școala concret cum să pună energia visurilor la treabă! Realizarea visurilor nu e chestie de noroc! Ci de știință! Neuroştiinţă, mai precis.

86776608_2549700165293743_2900025445120475136_o

Imagini/Credit foto: Russu Florina 

www.florinarussu.ro 

00000

Câmpul cunoașterii umane se lărgește foarte mult. Dacă s-a vorbit mult despre efectele imaginii asupra realității, cred că e timpul să se cerceteze și să sondăm efectele imaginarului ca resursă a imaginii care dezvoltă realități, a imaginației noastre creative în familie. Spre deosebire de gândirea strategică și memorie, imaginarul construiește noi realități și schimbă la modul cel mai rapid cu putință toate activitățile noastre, dacă este exersat!

Sunt Florina Russu, profesor, consultant educațional, scriitor, președintele Academiei Române de Imagine și Imaginar Educațional, http://www.florinarussu.ro/academia-romana-de-imagine-si-imaginar-educational/, o instituție care oferă text și imagine în timp ce promovează efectele imaginarului și a imaginii în domeniul educativ. Educativ însemnând, la modul larg, nu doar școli, familii, comunități, ci toți promotorii educaționali. http://www.florinarussu.ro/visual-educational-nourishment/

0 siglaglobularia 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *