ANTREPRENORIAT SOCIAL

cu  Iulia CIOBOTARIU-BOER și Diana COJOCNEAN

3

 

Antreprenoriatul social este un fenomen care poate aduce lumea business-ului mai aproape de oameni, nu doar un concept mișto. Iulia CIOBOTARIU-BOER și Diana COJOCNEAN, invitatele mele de azi, au răspuns provocărilor dedicate figurilor publice celebre din țară, a femeilor minunate din Academia GLOBULARIA, PRIMA ACADEMIE A EDUPRENORILOR din România, femei de succes, antreprenoare care au făcut lucrurile „altfel”, altfel față de cum se făceau până la ele, și de aceea au reușit să schimbe direcția unor centre de studiu pentru educația timpurie și, implicit, felul în care ne educăm astăzi copiii. 

 Intalnire Happy Business Mom CLUB iunie 2021 (44)

La fel ca în cazul diferenței dintre antreprenori de business și antreprenori sociali, diferența dintre un business clasic și un business sau o întreprindere socială este aceea că cea din urmă are ca scop rezolvarea unei probleme sociale. Care sunt acele probleme sociale? Sunt 17 scopuri pentru dezvoltare sustenabilă enunțate de ONU, iar acele 17 scopuri neierarhice se enumeră astfel: educație de calitate, egalitatea sexelor, apă curată și salubritate, eradicarea sărăciei, eradicarea foamei, o bună sănătate și bunăstare, inegalitate redusă, orașe și comunități sustenabile, consum și producție responsabilă, acțiune climatică, viață subacvatică, viață pe pământ, pace, justiție și instituții puternice, parteneriate comunitare pentru atingerea scopurilor, energie curată și accesibilă, muncă decentă și creștere economică, Industrii, Inovare și Infrastructură.

4

Tudor &Co de la Innovating Society a scris un articol foarte bun despre principiile antreprenoriatului social și despre astfel de proiecte din Romania, făcându-se următoarea diferențiere:  “antreprenorii orientați către business se concentrează pe profit prin satisfacerea nevoilor clienților lor pentru a-și extinde influența business-urilor lor către un număr cât mai mare de clienți posibil. Ei fac asta, de cele mai multe ori, prin găsirea unor lipsuri într-o piață sau industrie și completarea acelor lipsuri cu oferta lor.

Antreprenorii sociali, pe de altă parte, se concentrează  pe bunăstarea și dezvoltarea mediului și a comunității din care fac parte. Ei identifică bariere, obstacole și lipsuri în aceste medii sau în rândul oamenilor din aceste medii și acționează pentru a rezolva acele lipsuri“. 

imagin 3

Le felicit din inimă pentru noul CENTRU EDUCATIONAL DESCHIS ÎN CLUJ NAPOCA, strada Atelierului, nr. 11A, ImagiNation-EARLY YEARS CENTRE și vă invit să mergeți să îl vizitați! Dacă aveți copii mici, recomand cu încredere să îi înscrieți în programele lor educaționale. 

 

  1. Vă rog să vă prezentați publicului cititor.

DIANA COJOCNEAN:

Site fb (8)

Mi-am început cariera didactică  ca profesor de limba engleză în urmă cu 13 ani, la terminarea Facultății de Litere (secția Limbă și Literatură franceză-Limbă și literatură engleză) când credeam că profesoratul va fi doar ceva provizoriu. Am continuat să profesez și să-mi continui studiile cu două masterate în cadrul FSEGA în business. La finalizarea lor m-am orientat spre un Doctorat în Științele Educației-TESOL la Universitatea din Exeter, UK. Mi-am susținut doctoratul în Științele Educației -TESOL în 2015 și am profesat pentru o perioadă în cadrul Facultății de Litere din Cluj-Napoca și FSEGA. Experiența ca doctorand în Științele Educației în UK a fost revelatorie pentru mine din două puncte de vedere: am realizat ce diferențe semnificative există între învățământul superior de la noi și cel din UK dar mi-am dat seama, în același timp, că educația a devenit o carieră pentru mine, nu doar ceva provizoriu, și că vreau să rămân în România și să implementez aici cele mai bune practici în domeniul educațional. Astfel, mi-am continuat cariera didactică, obținând toate gradele în sistemul de învățământ din România și am continuat să-mi continui dezvoltarea profesională, scriind numeroase articole în domeniul lingvisticii aplicate – al predării și învățării limbii engleze, devenind și profesor formator. În toți acești ani am lucrat cu toate categoriile de vârstă, de la toddlers, la copii, adolescenți și studenți.

IULIA CIOBOTARIU-BOER:

Site fb (17)

Am absolvit liceul pedagogic, specializarea învățători-educatoare, la Colegiul Național “George Coșbuc” Năsăud, unde am avut parte de profesori și îndrumători minunați- ei au pus bazele a tot ceea ce am învățat și aplic și astăzi în procesul educativ sau în relația cu copiii. La finalul liceului, nu mă gândeam că voi rămâne în învățământ așa că am urmat cursurile Facultății de Psihologie și Științe ale educației, specializarea Psihologie și două masterate în același domeniu. În primul an la catedră, am avut norocul să lucrez într-un mediu diferit de sistemul clasic de învățământ, de mentori deosebiți care mi-au deschis ochii și m-au învățat că lucrurile pot fi făcute și altfel în sala de clasă, creativ, că învățarea poate avea loc în felurite feluri și, cel mai important- copiii pot învăța cu multă voioșie și curiozitate naturală. Acesta a fost momentul în care am realizat că meseria mea e una deosebită și asta e ceea ce îmi doresc să fac pentru multă vreme. De atunci au trecut 10 ani și entuziasmul îl am cu mine zilnic când pășesc în sala de clasă, la una dintre școlile de top din România. Îmi place să fiu la curent cu studiile din domeniul educațional, psihologia copilului și caut mereu metode prin care pot îmbunătăți activitatea didactică.

 Ideea deschiderii unui centru educațional dedicat copiilor între 1-3 ani ne-a venit în urma participării la o conferință în educație. Finanțarea pentru proiectul centrului educațional am primit-o în urma participării la un concurs de planuri de afaceri ce urmau a fi finanțate prin programul European POCU- Ținem aproape și susținem întreprinderile sociale 2014-2020.

Deschidere ImagiNation (40)

  1. Știu că poziția voastră profesională poate educa, în sens larg, oameni și copii. Cum puteți aduce schimbare și progres în nișa de business în care activați?

Ne dorim să schimbăm în primul rând percepția din România asupra educației antepreșcolare. S-a dovedit faptul că educația timpurie reprezintă cea mai bună investiție pe care o poate face statul sau o familie pentru copilul lor deoarece 85% dintre structurile creierului se dezvoltă în primii 5 ani de viață, acest interval reprezentând perioada cu cel mai ridicat impact în dezvoltarea potențialului. Ne dorim să aducem schimbare și progres în ceea ce privește percepția asupra educației antepreșcolare și a valorizării rolului acesteia în societatea românească.

3. ImagiNation-EARLY YEARS CENTRE este un proiect de antreprenoriat social tare curajos şi necesar în Cluj-Napoca. Care este povestea sa?  

Site fb (2) Site fb (4) Site fb (5) Site fb (24)Site fb (3)

Povestea ImagiNation a început în 2019 când ne-a venit ideea unui astfel de proiect,  în acel moment neștiind exact ce formă va lua proiectul. Astfel, am început cu scrierea unui plan de afaceri pentru ce aveam de gând, cu care am participat în vara anului 2020 la un concurs de proiecte ce urmau să obțină finanțare europeană pentru implementare. Astfel, în urma evaluării proiectelor ne-am regăsit printre cele 24 de întreprinderi sociale care au primit finanțare. Conceptul de întreprindere socială este relativ recent în România și presupune pe lângă îndeplinirea unor obiective economice, și îndeplinirea unor obiective sociale la fel de importante, precum redirecționarea veniturilor din activitate spre alte cauze sociale și angajarea de persoane aparținând grupurilor vulnerabile. Implementarea proiectului a început în luna martie a acestui an și deschiderea centrului a avut loc în 25 iunie, în cadrul unui eveniment restrâns la sediul centrului de pe strada Atelierului, nr. 11A.

Site fb (9) Site fb (10) Site fb (11) Site fb (12) Site fb (14) Site fb (19) Site fb (21)

  1. Care sunt conceptele solide, valorile pe care le promovați și cum transmiteți vizual celor din preajmă un imaginar sănătos de bune practici?

Site fb (13) Site fb (15) Site fb (23)

Principalele valori după care ne ghidăm sunt: dezvoltarea creativității și a imaginației, explorarea mediului înconjurător și a mediului social, promovarea diversității și a incluziunii sociale, educația pozitivă prin blândețe precum și promovarea capacității de exprimare a celor foarte mici prin cele 100 de limbaje promovate  de Loris Malaguzzi  în cadrul filozofiei Reggio Emilia, abordare pedagogică care se regăsește în centrul nostru. Dorim să transmitem practicile pe care le folosim în centrul nostru prin intermediul activităților și proiectelor pe care le vom face cu cei mici, activități ce sunt inspirate din filozofia Reggio Emilia pentru învățare timpurie.

Site fb (16) Site fb (18) Site fb (20)

  1. Pe principiul că tot ceea ce ne imaginăm influențează realitatea, ce proiectează centrul educațional constant asupra viitorului copiilor și cum “se vede” în tot ceea ce sunt şi ce fac?

imagiiiii

Așa cum am menționat mai sus, noi împărtășim observațiile făcute de reprezentanții UNICEF, care încurajează participarea copiilor la programe de educație antepreșcolară, din următoarele motive: risc scăzut de abandon școlar ulterior și rezultate academice în general mai bune în rândul celor care au participat la programe de educație antepreșcolară.

Considerăm și noi, precum și alți experți în educație, că educația antepreșcolară este esențială pentru viitorul unei societăți, fiind cheia succesului economic al unui stat.

Site fb (6)

Centrul nostru educațional pentru copii între 1-3 ani își propune să promoveze învățarea timpurie prin joacă și povești, învățarea unei limbi străine în mod natural în regim bilingv dar și învățarea prin explorarea mediului înconjurător și a mediului social. Considerăm că ceea ce ne proiectăm să facem cu cei mici în cadrul programului de educație antepreșcolară va avea un impact major asupra ceea ce vor deveni acești copii în viitor și asupra potențialului lor cognitiv de dezvoltare.

ImagiNATION EYC (3)

Vă doresc succes şi mă onorează nespus colaborarea noastră!

Bine ați ajuns în galeria oamenilor care investesc în educație!

Interviu realizat de Florina Russu-GLOBAL EDUPRENEUR pentru GLOBULARIA-GLOBAL EDUPRENEURS ACADEMY 

page-4

VISION MISSION

Două întrebări m-au preocupat mereu:

“Ce-ar fi dacă fiecare profesor ar fi şi propriul său antreprenor?”

“Ce-ar fi dacă mediul business ar fi şi un metodist mai bun, nu doar un autodidact competent?”

Experiența mea şi expertiza profesională răspunde la ele prin proiectele active prezentate mai sus şi dezvoltă resurse de calitate pentru destinații de învățare diverse. Împreună, citind aceste rânduri, vom face recunoaşterea profilului unui Eduprenor de succes. Prin dezvăluirea transferurilor de bune practici între mediul de Business şi cel educațional, vom identifica împreună portretul antreprenorilor de mâine. Cel mai interesant şi mai practic punct al acestui site vă va dezvălui metode vizuale de învățare bazate pe un imaginar sănătos şi actual, menit să vindece “boli” de sezon ale imaginarului colectiv preconceput.

services

Viziunea GLOBULARIA este să ofere educație vizuală promotorilor educaționali (şcoli, universități, familii, persoane publice, companii), prin producții media, film, texte personalizate şi fotografie profesionistă, pentru o stare de bine autentică şi pozitivă în procesele de învățare survenite de-a lungul poveştii lor antreprenoriale.

Cover lat

Considerăm că înainte de a ne interesa ce învață copiii noştri, cum învață copiii noştri, am putea începe orice proiect educațional de la întrebarea: “Ce, cum şi cât îşi poate imagina copilul nostru?” Iar GLOBULARIA-GLOBAL EDUPRENEURS ACADEMY are ca misiune aducea imaginației pe piață printr-un CONTENT VIZUAL SĂNĂTOS, UN IMAGINAR POZITIV şi în educație (spații noi de învățare, imagine artistică în filmele şi fotografiile proiectelor care investesc în educație vizionară, webinarii, cursuri şi cărți de imaginar care pot ghida orice proiect spre inovație, prin consiliere vizuală şi creare de concepte noi pentru o reconstrucție a imaginarului contemporan în aliniament cu globalizarea şi hipertehnologizarea artelor vizuale din domeniul publicității.

Untitled design (1)

Vă invit să citiți și alte interviuri minunate dedicate proiectelor din educație, aici:

Bianca Bioșa- EvoCariera GLOBULARIA. Managementul carierei și viitorului muncii.

ROXANA DOMNICA-MORE GLOBAL NETWORKING

LAURA IVINIŞ-BLOGGER Dialoguri Sincere-INTERVIU GLOBULARIA

ReImagine Education-MĂDĂLINA HODOROG-Trainer. Consultant GLOBULARIA

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *