OANA PELLEA-JURNAL 

Fotograf oficial Oana Pellea-Lansare “Jurnal” 2017, Teatrul Național Cluj-Napoca

17434573_10154481244125835_5092775718695220324_o (1) 17434573_10154481244125835_5092775718695220324_o 17435880_10154481244445835_833530999907381394_o

17435896_10154481242725835_2893860572158214055_o 17504407_10154481243465835_3031965844986014360_o 17545327_10154481246840835_3732540130955780287_o

“Jurnal 2003–2009″ este prima carte publicată de Oana Pellea. N-am citit de ceva timp jurnale, cred ca ultimul a fost acum doi ani, cel al lui Salvador Dali, după ce am avut ocazia să îi văd desenele în România, și am o oarecare temere atunci când le citesc. Îi simt atât de aproape pe acești oameni, atât de sinceri, atât de infinit.  Jurnalul ca lectură e unul din exercițiile rare, care îmi confirmă faptul ca NOI TRECEM PRIN TIMP și nu timpul prin noi,și că scriitura de jurnal e publicarea unei ,,bucăți de carne”, “inconștiența absolută”, spune Oana Pellea.  

Imagini de la lansare, aici:

https://www.facebook.com/florina.russu/media_set?set=a.10154481327740835&type=3

17504701_10154481243355835_8616904106890410938_o 17505262_10154481243445835_2965383028265154682_o 17505384_10154481243350835_739974727209638109_o 17545273_10154481242730835_2865663510006384158_o 17545376_10154481242735835_5404750962399756368_o

Mi-a plăcut teribil Jurnalul Oanei, și îl recomand spre lectură!

“Când scrii o carte sau un jurnal pe care te-ai hotărât să-l faci public și știi că el nu va interesa pe nimeni, ai senzația clară că scrii, de fapt, doar pentru tine. Şi chiar așa e. Îți face bine să-ți vezi gândurile și material. E ca și când te părăsesc și intră în altă realitate. E ca și când eliberezi niște păsări din cușcă, și ele își iau zborul. Pe cine vor întâlni în drumul lor? Nu mai e treaba ta. Vor întâlni pe cine trebuie să întâlnească… Dar sentimentul de a le elibera e ca și cum ai trage o gură de aer curat și tare. Îi face bine omului să gândească și să scrie.”-Oana Pellea, Jurnal, Humanitas, 2009

COMANDAȚI VOLUMUL AICI:

https://humanitas.ro/autori/oana-pellea

oana 2

Mi-a plăcut mult ce scrie Oana Pârvulescu despre volum și las aici mărturia ei din introducere:

„Dragă Oana, m-a uimit să găsesc în notaţiile tale lucrul pe care numai scriitorii adevăraţi îl au: amprenta stilistică. Jurnalul tău are un ton inconfundabil şi, pentru că nu rezultă din el că ai experienţa scrisului, nu pot decât să constat că ai talent. Cuvintele tale au mimică, au gestică, au tot ce le trebuie. Şi inteligenţă.

E la un moment dat, spusă în treacăt, o frază care m-a făcut să tresar, despre o musculiţă care se afla pe clape şi despre nevoia ta de a găsi acele litere, acele cuvinte care să nu strivească gâza. Un balet salvator al degetelor pe clapele computerului. Mi se pare o frumoasă metaforă a miezului ascuns al jurnalului tău: găseşti cuvintele în stare să nu ucidă viaţa din lumea efemeridelor care suntem. Jurnalul îţi va aduce, îndrăznesc să cred, o mulţime de prieteni. E un jurnal care face bine.”

CITIȚI VARIANTA PDF GRATUIT ONLINE, aici:

 http://www.101books.ru/carte/descarca-oana-pellea-jurnal-pdf

oana pelea

OANA PELLEA, fiica Domnicăi și a lui Amza Pellea, cunoscutul actor, s-a născut pe 29 ianuarie 1962 la București. În 1984 a absolvit Academia de Teatru și Film, clasa profesoarei Sanda Manu. Între 1984 și 1987 a fost actriță la Teatrul din Piatra Neamț. Între 1987 și 1999, când a devenit liber-profesionistă, a jucat la Teatrul Bulandra din București. În 2006 joacă alături de Clive Owen și Julianne Moore în producția Universal Pictures Children of Men, regia Alfonso Cuarón, film nominalizat la trei categorii de Premiu Oscar. În 2007 este distribuită în producția britanică I Really Hate My Job, regia Oliver Parker, și în producția americană Fire and Ice, regia Pitof. În 2009 joacă în producția maghiaro-germană Bibliothèque Pascal, regia Szabolcs Hajdú.

Pentru activitatea ei teatrală, cuprinzând peste 30 de roluri principale, a obținut numeroase premii, printre care: în 2009, Marele Premiu al Festivalului Comediei Românești pentru cel mai bun spectacol, Buzunarul cu pâine de Matei Vișniec, spectacol pe care l-a regizat și l-a interpretat alături de Sandu Mihai Gruia; în 2000, Premiul pentru carieră internațională remarcabilă, decernat de Fundația Culturală Română; în același an, Premiul Uniunii Teatrale din România pentru cea mai bună actriță (rolul Catarina din Îmblânzirea scorpiei după Shakespeare, producția lui Mihai Măniuțiu); în 1996, în urma rolurilor Mașa din Trei surori de Cehov, Iulius din Iulius Cezar de Shakespeare, Maria din Woyzeck de Georg Büchner, Premiul pentru cea mai bună actriță decernat de Asociația Internațională a Criticilor de Teatru; în 1994, Premiul UNITER pentru cea mai buna actriță (în Mephisto, regia Alexandru Darie).

Ca actriță de film, a avut circa 20 de roluri în producții regizate de Alexandru Tatos, Dan Pița, Stere Gulea, Bogdan Dreyer etc. A obținut pentru rolul principal din Stare de fapt, regia Stere Gulea, numeroase premii internaționale, inclusiv cel pentru cea mai bună actriță la Festivalul de Film de la Geneva, Premiul orașului Geneva, premii la Festivalul Filmului Politic de la San Marino și la Festivalul Internațional de Film „Vulturul de Aur“ de la Batumi, Georgia.

Joacă în română, franceză, engleză, italiană. Participă la turnee de teatru în străinătate (Marea Britanie, Europa, SUA, Asia). A reprezentat România în numeroase jurii internaționale la festivaluri de teatru și de film.

În stagiunea 2008–2009 joacă în Scaunele de Ionesco la Teatrul Bulandra, în Mă tot duc de Marc Doré la Teatrul Foarte Mic și în Buzunarul cu pâine de Matei Vișniec la Teatrul Metropolis.

www.oanapellea.com

Recomandare de CARTE GLOBULARIA 

0 siglaglobularia

 

 

Uite alte câteva exemple minunate aici: http://www.florinarussu.ro/cristina-muresan-toth-c-arte-cu-insemnatate/

http://www.florinarussu.ro/carmen-cojan-ghiduselul-globularia/

http://www.florinarussu.ro/nadia-georgescu-psiholog-globularia/

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *