Otilia Mantelers-https://otiliamantelers.ro/povesteamea/

Abordarea de parenting pe care o promovează Otilia este centrată pe conectare și nu pe control. Iar instrumentele de conectare pe care le folosește sunt cele de la Hand in Hand Parenting și Playful Parenting: timpul special, jocul, limitele și ascultarea eliberării emoționale prin plâns și crize de furie.

“Ca părinte, și eu simt că fiecare zi mă învață câte ceva în relația cu Anna, Yuri și Kimmy. Am zile în care sunt un părinte minunat, mă joc și îi ascult și mă conectez la ființa lor profundă. Sunt tare fericită în astfel de zile. Dar am și perioade când muncesc mult, sau sunt obosită și trisă în viața mea de adult, și atunci nu sunt mama caldă și răbdătoare cu copiii mei, nu le dau atenția de care ei au nevoie. Am învățat, însă, ca toate aceste perioade sunt normale, frustrările lor sunt normale și ei le pot duce, dacă mai târziu eu îmi revin un pic și mă reconectez cu ei. Fiindcă așa e viața, un proces continuu de conectare – deconectare – reconectare!” 

SMART PARENTS Copiii în era digitală 

Imagini: www.florinarussu.ro, fotograf oficial OTILIA MANTELERS ORANGE ROMANIA

Atelier de parenting, CLUJ-NAPOCA, 2018 

Ce întâlnire binevenită! Subiectul dezbătut a fost de mare actualitate, l-a întrecut până și pe cel cu serbările de Crăciun, iar Otilia Mantelers a atins suflete și a schimbat destine! O plăcere să o ascult și o inspirație pentru mine în viața de familie!

Și, da! Nu mă pot abține să repovestesc și aici felul cum, iată și relația mea cu religia și SOACRA s-au îmbunătățit odată cu tehnologia! Buni Ana, 74 de ani, urmărea online transmisiuni de slujbe live din țară încă de acum 8 ani, de când folosește platforme de socializare pentru a asculta conferințe la care nu avea acces, și urmăream felul cum instituțiile se updatează la noile vremuri. Puteam fi la Putna sau la Catedrala Reîntregirii Neamului în același timp! În Israel mergem în tur virtual de m,ai multe ori pe an! Dragoș știa de Părintele Calistrat de la 2 ani! Hahaha  Asta da CULTURĂ GENERALĂ! 

47085980_2214525015477928_3798928126981963776_o 47163655_2214521822144914_3407198105672613888_o

47102129_2214524008811362_1995684063351930880_o 47168829_2214524165478013_9168861415740538880_o 47170591_2214520208811742_1214581094490308608_o 47177054_2214522795478150_5198952045159120896_o 47177797_2214521022144994_279844942132543488_o 47183387_2214524708811292_3922872099936403456_o 47203015_2214521892144907_2246448138405543936_o 47203967_2214523338811429_4134453433161744384_o 47211875_2214524208811342_989845655121821696_o 47220479_2214520852145011_6932992971490983936_o 47252915_2214526235477806_4415389786613743616_o 47319259_2214525465477883_9200474969199345664_o 47345683_2214523688811394_5434342709978464256_o 47379588_2214525175477912_2231018700322897920_o

 

Cum arată relația dintre copii, părinți și tehnologie?

Acest subiect cuprinde îngrijorări, sunt puternic prezente în majoritatea familiilor. Pe de o parte, suntem atrași de lumea digitală pentru că ea aduce cu sine niște oportunități uriașe de creștere, iar pe de cealaltă parte ne sperie, fiindcă ne deconectează unii de ceilalți în familie. Sau “dă dependență”, așa cum spun majoritatea părinților, DAR pot să rămân apropiat de copilul meu, așa încât să îmi povestească despre ce vede în lumea digital, analizăm de unde provin fricile părinților legate de ecrane și dependența copiilor de ecrane, PUNEM LIMITE atunci când copiii noștri nu vor să se oprească din privit la TV / tabletă, ne informăm cu privire la siteurile educaționale pe care le poate accesa și la cât timp se poate încadra sănătos să stea conectat la ecrane.

46836922_2214525388811224_7107812524283658240_o 46938706_2214521578811605_8689736553783623680_o 46960653_2214525298811233_5962902778656325632_o (1) 46968762_2214523842144712_3530896926188765184_o 46969197_2214521232144973_8647754674394365952_o 46970573_2214520662145030_7861951409288118272_o 46970603_2214525512144545_1184356619354374144_o 46976954_2214520318811731_4015382684720168960_o (1) 46986523_2214522025478227_6093054276433608704_o 46989572_2214521195478310_6164697238623748096_o 46995963_2214525782144518_6222317617923751936_o 46995973_2214521398811623_1581938366100799488_o 47002844_2214520228811740_1325916130090418176_o 47007589_2214521322144964_1514725276129427456_o 47012871_2214525052144591_2731547218266816512_o 47028548_2214523272144769_9200132342478274560_o 47030463_2214520978811665_4915866868029325312_o

Otilia scrie pe site-ul ei următoarele idei, cu care sunt absolut de acord și le promovez și eu!

https://otiliamantelers.ro/cum-arata-relatia-dintre-copii-parinti-si-tehnologie-despre-provocarea-orange-si-o-invitatie-la-concurs/

 

  1. TEHNOLOGIA este un dar al oamenilor pentru oameni pe care, dacă îl folosim cum și cât trebuie, ne face viața mai bună. Nu putem să nu vedem beneficiile legate de sporirea calității vieții, pe cele de răsfăț, dar mai ales nu putem să nu remarcăm cât de mult a ajutat omenirea să evolueze. Doar dacă mă uit la aparatura medicală, la ajutorul imens dat persoanelor cu dizabilități (și nu mă gândesc acum doar la Steven Hawkins) care acum au și propriile lor competiții sportive, la modul mult mai rapid de a găsi informații pentru a învăța și a crește, realizez cât de recunoscători trebuie să fim tehnologiei.
  2. Dacă atunci când aveam copiii mici nu vedeam atât de bine ROLUL IMPORTANT AL TEHNOLOGIEI ÎN EDUCAȚIA COPIILOR, astăzi având copii de vârstă școlară îl văd foarte clar. Simt să împărtășesc cum băiatul meu a învățat limba engleză în 6 luni de pe YouTube, uitându-se la vlogger-ul său preferat din acea perioadă, PewdePie. Sau cum fata mea cea mică, atunci când era preocupată să învețe table înmulțirii și spunea că e foarte stresată și că s-a săturat să se plimbe prin casă și să repete ca un papagal, a reușit să se concentreze și să facă jocuri de pe platforma educațională Kahoot. 
  1. Tehnologia e prezentă și în interacțiunile noastre împreună. Astfel, una din activitățile preferate ale mele cu copiii este să ne uităm la seriale pe Netflix sau să gătim rețete bune sau la vloggerii preferați. La documentare despre orice ne pasionează, putem urma cursuri la distanță, sa călătorim virtual! 

47045532_2214519995478430_5319313491402686464_o 47052470_2214524268811336_7541458793587015680_o 47070954_2214522092144887_193306848676282368_o 47097570_2214523555478074_3859647625833742336_o

Imaginile complete aici:

https://www.facebook.com/pg/wwww.florinarussu.ro/photos/?tab=album&album_id=2214519922145104

 

0 siglaglobularia

ARTICOL DIN SERIA CONFERINȚELE GLOBULARIA

 VIZIUNE&MISIUNE 

Timpul n-a mai avut răbdare cu dăscălița de la Şcoala de emoții, www.florinarussu.ro, şi mi-am îndeplinit visul următor: Academia Română de imagine şi imaginar educațional, o întreprindere individuală în domeniul imagistic al proiectării educaționale.

Cu alte cuvinte,  livrez imagine şi text oricărei instituţii, organizaţie guvernamentală sau non-guvernamentală, companie, club de business sau persoane publice care iniţiază proiecte educative, de lungă sau scurtă durată, proiecte locale, naţionale, europene sau internaţionale, bazate pe principii inovative, oneste şi vizionare.

Sunt Russu Florina, profesor titular de literatură universală şi limba engleză în învăţământul de stat, Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj-Napoca, 12 ani experienţă la catedră, consilier de imagine educaţional, coordonator național şi internațional proiecte şi programe educative, scriitor.

Sunt mămică a trei bulgăraşi de aur, Miruna, Dragoş şi Victoria, soţia unui munte de blândeţe, antreprenor în domeniul consultanţei educaţionale, iar cea mai mare împlinire profesională îmi este dată de recunoaşterea naţională  în domeniul educaţiei instituţionalizate, bazate pe valori şi atitudini manifestate, reprezentând, prin ceea ce fac, un laborator de imagine şi imaginar în cadrul reformei şcolii româneşti contemporane.

De fapt, tot ce îmi doresc este să fim foarte atenți cum ne folosim de forța simbolurilor imagistice a emoțiilor în acte, a poveştilor vizuale la care asistăm sau cărora le dăm naştere, fie că suntem profesori, părinți sau promotori educaționali, astfel încât să spunem că facem educație cu adevărat. Înaintea unei imagini autentice educaționale stă un imaginar conceptual sănătos!

Pentru asta, fiecare minut e prețios! Eu n-am mai avut timp! Copilul tău e bine?

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *